Avatar billede bongobrown Nybegynder
19. april 2010 - 19:04 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Adgang til NAS "udefra" ?

Er der nogen der er skarpe på opsætning af router så jeg kan få adgnag til min NAS udenfor mit intenre netværk ?

Router: Belkin N Wireless router
NAS: Synology D110J

Jeg har fået lavet en "fast IP" hos Stofanet. Skal jeg portforwarde, eller lign ? når jeg vælger "Static IP" på routeren kan jeg ikke få adgang til hverken netværk eller NAS ?

Har nu prøvet at læse mig til læsningen flere steder, men synes ikke noget virker :(

Ville være fedt med lidt hands-on på en opsætning...
Avatar billede chalde Seniormester
19. april 2010 - 19:49 #1
Bare hold routeren på DHCP. Din udbyder _bør_ sende din faste IP til dig.
Herefter sørge du bare for at portforwarde den nødvendige port alt afhængig af hvad du skal have adgang til.
Se her for porte: http://forum.synology.com/wiki/index.php/How_to_Access_Synology_Services_Remotely_via_the_Internet
Kig i manualen til din router for vejledning til portforward, eller find din router her og følg vejledningen: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
Ellers skriv præcist hvad din router hedder (modelnr).
Avatar billede serverservice Praktikant
23. april 2010 - 10:42 #2
Hvis der er remote access på din NAS skal du bare opsætte det til en port du vælger og så forwarde til den port/ip fra din router.
MVH Dennis
Avatar billede bongobrown Nybegynder
27. april 2010 - 11:12 #3
ok..tak for det..det prøver jeg og vender retur (beklager min sløve responstid...var en tur i udlandet i nogle dage.)
Avatar billede bongobrown Nybegynder
11. maj 2010 - 23:11 #4
tak for det ...det virkede :)point til chalde
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juni 2010 - 14:40 #5
ok værsgo ;)chalde