Avatar billede clauska Juniormester
18. april 2010 - 19:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SBS 2003 ingen kontakt til mail

firmaet har et mpls netværk. hvor vi lige har koblet en ny afdeling på. Denne afdeling har en SBS2003 stående som de lidt endnu skal kører videre på med deres dertil hørende exchange.

Problemet er nu at jeg ikke kan modtage eller sende mails fra denne server.
det skal siges at der er i forvejen en exchange server(ikke sbs) i MPLS netværket inden den nye afdeling blev koblet på og de har kørt på hvert deres domæne. Domænet for den nye afdeling er der rettet i a-recorden til den offenlige IP på MPLS netværket.
Problemet er her også at skriver jeg mail.nyadf.dk får jeg fat i webmail.firma.dk, som er på den eksisterende exchange.
Der er ændre IP på SBS2003 og det er rettet alle steder på serveren ( wins, DNS osv.)
SBS2003 serveren er genstartet flere gange og der kan laves DNS opslag osv. til den.

Nogen gode ideer?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
18. april 2010 - 20:15 #1
mail.nyadf og webmail.firma.dk, findes ikke, hvis du vil have et svar må du komme med rigtige oplysninger.

Er port 25 åben ud, da de 2 arecord ikke findes, gør jeg heller ikke ud fra at du har lavet mx record
Avatar billede riversen Nybegynder
18. april 2010 - 21:14 #2
Hvilke fejl får afsender i begge tilfælde (indgående/udgående)
Avatar billede clauska Juniormester
19. april 2010 - 13:52 #3
Problemet blev løst ved at exchange i nyafd blev sat til at sende gennem exchange i firma og offentlige ip blev rettet ved mailskanner hosting firma.