Avatar billede fjen Nybegynder
16. april 2010 - 23:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Deling af internet

Jeg skal dele min internetforbindelse i to (begge via kabel). Hvad skal jeg bruge (hub / switch) og hvilket mærke / model? Jeg skal ikke ha' begge internetforbindelser i gang samtidig.
Avatar billede kimtheman Novice
16. april 2010 - 23:28 #1
Avatar billede fjen Nybegynder
16. april 2010 - 23:35 #2
Jeg ønsker ikke noget trådløst.
Avatar billede kimtheman Novice
16. april 2010 - 23:43 #3
Så køber du så bare en der ikke har trådløs funktion. Så må vi bare ikke håbe du får en bærbar om 2 måneder så skal du ud at købe igen.

1. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DIR-100&sp=all&pid=253320

2. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DIR-120&sp=all&pid=258279
(Den har printserver så i hver især kan udskrive fra printeren uden i er afhængige af at den andens computer skal være tændt).
Avatar billede fjen Nybegynder
17. april 2010 - 06:38 #4
Jeg havde nu tænkt mig at køre via kabel til den bærbare også. Findes der ingen router som kun har evt. 2 porte?
Avatar billede kimtheman Novice
17. april 2010 - 11:09 #5
Det er da et fedt hvor mange porte den har. Det har jo ingen betydning bare du kan sætte dine to computere til.
Avatar billede fjen Nybegynder
17. april 2010 - 11:58 #6
Nej det kan du ha' ret i. Men findes der ikke en simplere måde man kan gøre det på?
Avatar billede kimtheman Novice
17. april 2010 - 12:38 #7
Nej det kan da ikke gøres mere simpelt. Hvad er det lige der ikke er simpelt i det?

Hvis du mener opsætning af router osv kommer du nok ikke udenom dette hvis du vil have to computere på samme internetforbindelse.

Så skal du da kontakte din internetudbyder og købe dig en ekstra ip adresse til en månedelig udgift. Og i længden er dette ingen billig løsning.

Så heller bruge pengene på en der kommer og sætter den router op for dig. Hvis du ikke selv mener du kan.
Avatar billede fjen Nybegynder
17. september 2010 - 09:39 #8
løsning