Avatar billede badeflue Nybegynder
16. april 2010 - 10:51 Der er 6 kommentarer

HP 8710W Problemer (Gfx Driver?)

Hej alle. Mit problem er kommet efter jeg har installeret Win7 på min bærbare computer. Denne kører med et Nvidia Quadro FX 3700M grafikkort. Windows vil selv installere drivere til dette kort, og selv hvis jeg slår denne selvinstallations part fra i windows vil den ikke acceptere andre drivere end dens egen. Det kan selvfølgelig være noget andet der er galt, men jeg kunne forestille mig at denne driver var årsagen. I de fleste tilfælde når man lige at høre windows startup lyden, og se skrivebordet, så går min computer i sort. Nogle gange kan man køre i minutter, andre gange timer inden dette sker, men det sker altid på et tidspunkt. Jeg har sat computeren til eksterne skærme, både pc og tv skærme, for at se om det er skærmen den er gal med, men windows vises heller ikke normalt her, men bare i nogle underlige farver typisk med en masse pixelflimmer og så kan man svagt fornemme en ændring når man flytter med musen.

Nogle der har et fif om hvad der kunne være galt her? det er virkelig noget der frustrerer mig da jeg bruger denne computer meget.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2010 - 14:03 #1
prøv at teste den med burnintest og se om den vil sladre om hvad det er.

http://www.passmark.com/download/bit_download.htm

m.v.h
Avatar billede badeflue Nybegynder
17. april 2010 - 14:20 #3
treatmenice, burnintest viste ingen fejl overhovedet. jeg har prøvet med den driver du har foreslået tidligere 220661, men den vil windows 7 ikke acceptere. jeg har nu prøvet at slå det fra at den automatisk downloader nyeste drivere til grafikkortet, og bare ladet den installere den medfølgende driver på windows 7, det har virket de sidste 4 timer, så nu må vi se om det bliver ved ;)
Avatar billede scory Nybegynder
30. april 2010 - 19:40 #4
Hej.

har du forsøgt med nyeste driver fra Nvidia eller fra HP?

Du skriver ikke om det er 32 eller 64 bit system du kører, derfor sender jeg kun link til download siderne:

http://www.nvidia.com/Download/index5.aspx?lang=en-us

http://kortlink.dk/7qmv

Hilsen
Mikael
Avatar billede badeflue Nybegynder
01. maj 2010 - 16:01 #5
Hej igen. Jeg kører med de nyeste drivere pt. Sjovt nok viser Burnintest fejl i 2d grafikken ca. hver 3-4 gang jeg kører det, så tænker der måske er en løs forbindelse eller lignende i grafikkortet. Men f.eks. når jeg går ind i et spil som world of warcraft, enten går skærmen i sort lige når jeg går ind i spillet, ellers kan det køre helt fint i mange timer i streg. Nogen gange kan skærmen os gå i sort når man skal loade f.eks. et ny område...
Avatar billede scory Nybegynder
01. maj 2010 - 22:24 #6
Har du forsøgt med enten HPs nyeste drivere til grafikkortet, eller Nvidias? Du kan jo ikke benytte begge samtidigt?

Det lyder godt nok mest som et software problem, men kan naturligvis også være hardware relateret.

Hilsen
Mikael