Avatar billede cille2504 Nybegynder
14. april 2010 - 14:51 Der er 16 kommentarer

Kan man spore en email-adresse??

Hej alle.

Jeg blev tilføjet på MSN Messenger af en @live.dk mail, der udgav sig for at være min kæreste - brugte bl.a. min kærestes navn i emailadressen. Hvilket var ubehageligt og egentlig ulovligt. Jeg kunne dog hurtigt fornemme at det ikke var min kæreste, der sad bag den anden skærm. Jeg kopierede samtalen ind i et word-dokument.

Jeg vil nu høre, om I har erfaringer med at det er muligt at spore hvor denne emailadresse stammer fra? Da vi meget gerne vil have opklaret det.

Mvh.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. april 2010 - 16:05 #1
du kan ikke spore en mailadresse i sig selv, men du kan spore hvor en email er afsendt fra.
Avatar billede cille2504 Nybegynder
14. april 2010 - 16:14 #2
Okay tak. Men hvad kan jeg så gøre??
Avatar billede Vandreren Novice
14. april 2010 - 16:29 #3
Indsæt email header her og klik Trace:
http://www.ip-adress.com/trace_email/
Avatar billede Vandreren Novice
14. april 2010 - 16:36 #4
Bare glem det; jeg misforstod dit spørgsmål. Du lader jo ikke til at have en mail fra den pågældende adresse.

I dette tilfælde er der ikke så meget at gøre. Selv hvis du kunne få logoplysninger fra live.dk, så er det begrænset hvad du kan bruge den pågældende IP-adresse til. Måske fører den bare hen til et folkebibliotek eller et lejlighedskompleks, måske til en specifik adresse.

Live and forget. :)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2010 - 16:43 #5
hvorfor bruger nogen svar løsningen - den er til lukning af spøgsmål - i hjælper ingen ved at vise der er svar klar - de fleste tror så bare den er ved at blive lukket

jo det kan man godt med det her men må indrømme det er længe siden jeg rodede med det men det er forholdsvis let at anvende.

http://download.visualware.com/

der ligger også et der hedder emailtracker pro.

den viser dig hans ip nummer selv bag en router
Avatar billede cille2504 Nybegynder
14. april 2010 - 17:09 #6
Hvilken en er de jeg skal downloade, siger du? Jeg har ingen mails. jeg har kun en emailadresse.
Avatar billede cille2504 Nybegynder
14. april 2010 - 17:20 #7
Okay. Jeg downloadede den der emailtracker pro

Jeg har nu fået Hop IP og Hop Name på to adresser fra Danmark. Hvad gør jeg nu?
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2010 - 17:44 #8
du prøver dig frem
efter alt er det jo programmer de vil sælge

http://www.emailtrackerpro.com/index.html

der ligger også en der hedder
VisualRoute 2010 v14.0b
http://download.visualware.com/
de 2 kører fint sammen men hvor meget du kan i gratis version er et godt spørgsmål.

m.v.h
Avatar billede cille2504 Nybegynder
14. april 2010 - 17:47 #9
Jeg kan kun finde frem til at IP-adressen er i DK og den ene er i KBH - men det giver mig jo ikke meget hjælp.
Kan man ikke spore sig frem til den eksakte adresse?
Avatar billede cille2504 Nybegynder
14. april 2010 - 18:29 #10
Synes snart jeg har prøvet alt. Er der virkelig ingen løsning??
Avatar billede riversen Nybegynder
14. april 2010 - 18:47 #11
#5: Fordi, hvis man tror man har svaret, så lægger man et svar istedet for en kommentar (hvis man har brug for yderligere info fx). Spørgeren afviser så, hvis ikke det er tilfældet. Nogen mener så at svar kun skal bruges helt til sidst i en tråd når spørger ber om det. Det er kun til irritation, spild af tid og giver unødige indlæg.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. april 2010 - 18:49 #12
#2: Du kan som privatperson ikke gøre det store uden at politianmelde. I sidste ende vil du blot ende ud med en IP adresse på afsenderen... en IP adresse der kan være dynamisk. Og du kan ikke få oplyst hvem IP-adressen faktisk tilhørte på et givent tidspunkt.
Avatar billede cille2504 Nybegynder
14. april 2010 - 18:52 #13
Det var da irriterende..
Avatar billede riversen Nybegynder
14. april 2010 - 18:58 #14
#13: Ville du bryde dig om at hvis du sendte en mail til mig eller besøgt min hjemmeside, at jeg så kunne finde ud af præcist hvor du bor... nej vel?
Avatar billede cille2504 Nybegynder
14. april 2010 - 19:37 #15
Når man krænker folk på den måde, så synes jeg det burde være i orden. da det udelukkende kun kan være en jeg kender. Føler jeg har min ret til at vide hvem personen bag denne fake emailadresse er.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2010 - 21:08 #16
Det er forståeligt at du føler sådan, men som privatperson kan du absolut intet gøre.

Lev med det.