Avatar billede 413 Nybegynder
10. april 2010 - 17:04 Der er 8 kommentarer

Kan jeg skifte fra Outlook express til outlook ?

Hvilke konsekvenser kan det have at jeg skifter fra outlook express til outlook ?

Jeg vil jo nødig miste mit adresse kartotek og en del af mine vigtige beskeder.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2010 - 17:08 #1
Når du installerer Outlook finder den ud af at du har Express, og foreslår at importere mail og kartotek, så det skal du ikke være nervøs for.

Evt. kan du bare lade Express versionen installeret samtidig med Outlook.
Avatar billede 413 Nybegynder
10. april 2010 - 17:16 #2
Hej John.

Det sidste fik jeg ikke helt fat i: Mener du, at jeg kan køre med begge versioner ?
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2010 - 18:24 #3
Det kan du uden problemer.

Du vælger bare et af programmerne til at være standard
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2010 - 18:28 #4
#2> 413 - jep, som samsonjens skriver :)
Avatar billede 413 Nybegynder
10. april 2010 - 18:34 #5
Der åbner sig jo en hel ny verden for mig ;)

Så kan jeg måske også oprette f.eks outlook express på den bærbare til email konto X og outlook på den stationære også til email konto X ? Og derved kunne læse mails fra begge pc´ere.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2010 - 19:43 #6
Eller ved at oprette en hotmailadresse, f.eks en gmail, der også kan læses fra begge dine pc`er
Avatar billede knuf Nybegynder
10. april 2010 - 19:23 #7
Det kan du sagtens.
Men kan også vælge den ene af pc'erne til af være din "primære mail-pc".  Dvs at du kan læse mail fra begge pc, men det vil være en fordel for dig at dine mails er samlet på den ene pc.
Det gør du ved af gå ind i funktioner/konti/post/egenskaber/avanceret og sætte flueben i Gem kopi af meddelelser på serveren
på den pc, der i k k e  skal være "primær mail-pc".
Når du så læser mail på det jeg kalde "primær mail-pc", får du mails op på den igen og kan lægge i arkiv eller slette.
Bruger selv den metode for at få samlet mine mails eet sted, selv om jeg læser mails i Outlook fra flere pc'ere.
Avatar billede 413 Nybegynder
10. april 2010 - 20:23 #8
1000 tak for god hjælp.