Avatar billede mbp4700 Nybegynder
10. april 2010 - 13:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

server til hjemmet

vi har snakket om at lave en server som vi alle har tilgang til om vi er hjemme eller ude af huset da jeg tit laver computere for andre ville det gøre det nemmere for mig at logge på og hente div brænder programmer og da det meste af familien bor i jylland ville det være nemmere at de også kunne logge på og se de billeder fra det "bryllup" vi har været til istedet for jeg skal sende cder med posten :p jeg har en gammel amd athlon x2 2,8 med 4 gb ram jeg vil bruge til at starte med

spørgsmålet er hvad program jeg skal bruge??
Avatar billede jokerper Nybegynder
10. april 2010 - 13:40 #1
Det her vil jeg mene er en god start:

http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html
Avatar billede mbp4700 Nybegynder
10. april 2010 - 13:44 #2
det vil  jeg prøve imorgen og se om det kan gi det ønskede  resultat
Avatar billede jokerper Nybegynder
10. april 2010 - 13:44 #3
Her er lidt om hvad det byder på:
common directories

File (Directory)     Usage
\xampp\anonymous     Download directory for anonymous FTP access.
\xampp\cgi-bin     For the CGI scripts.
\xampp\htdocs     There are the files from your homepage.
\xampp\MercuryMail\MAIL     The mail postboxes.
\xampp\mysql\data     The databases.
\xampp\webdav     The directory for WebDAV access (if enabled).
Avatar billede mbp4700 Nybegynder
10. april 2010 - 13:48 #4
en ting er sikkert det skal være så nemt så selv en med ingen forstand på computer kAn logge ind
Avatar billede jesna Nybegynder
10. april 2010 - 14:51 #5
Hvis du er parat til at bruge ca 700kr på et OS, kan du kigge på Microsofts Windows Home Server http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/windowshomeserver/default.mspx
Du kan downloade en trial af OS'et

Smider lige et par links:

www.whsplus.com - add-ins til WHS
www.wegotserved.com
http://whsforum.dk

/Jakob
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
10. april 2010 - 15:37 #6
Hey, hvis du har mod på at afprøve noget for mig, kan jeg da godt give dig plads til det du skal bruge. Så skal du heller ikke tænke på sikkerhed mv på serveren.

Tilføj mig på MSN: danieltruelsen(at)hotmail.com
Eller send en mail, så kan vi fortsætte derfra
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2010 - 17:18 #7
Som jeg læser det er det bare en filserver?
Prøv at tænke i retning af NAS løsninger ...
Fylder mindre, og bruger langt mindre strøm og kan det du efterlyser.
Avatar billede mbp4700 Nybegynder
10. oktober 2010 - 17:48 #8
jeg har købt en netgear stora det er ok indtil videre