Avatar billede hugopedersen Nybegynder
10. april 2010 - 13:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Thunderbird - hent ikke mails

I Outlook Express kan man lave et filter der siger at hvis en mail opfylder visse kriterier, så hentes den ikke fra serveren.
Det har jeg brug for at kunne i Thunderbird nu da der jo som bekendt ikke er en OE med i Windows 7 (Windows Live er IKKE et alternativ)

Jeg har bruge for det fordi at der til 1 konto hos TDC er tilknyttet flere mailadresser hvor jeg kun skal hente 1 bestemt til maskinen der er tale om.

Hvis ikke det kan laves i Thunderbird, er der så andre gratis alternativer der kan.

(Hvorfor er der egentlig ikke en Thunderbird kategori her på Eksperten? Det er da mere brugt end Pegasus mail er det ikke)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
10. april 2010 - 14:22 #1
I den engelske udgave finder du det under
Tools -> Message Filters.
Så I den danske er det vel noget med Funktioner -> .....filtre

Af ren nysgerrighed, hvorfor er Windows Live Mail ikke et alternativ i dit tilfælde?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
10. april 2010 - 14:24 #2
Nå du mener måske at du ikke kan finde den konkrete mulighed for at "hent ikke fra server" ?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
10. april 2010 - 14:31 #3
Det er vist ikke muligt i Thunderbird. Har læst nogle tips om at du i stedet må lade den hente beskederne, og slette dem fra serveren som du gerne vil have.

Så i din konto sæt hak i "gem meddelelser på serveren". Lad Thunderbird hente alle beskeder.
Lav et filter der matcher de emails som du GERNE vil have på den computer du er på, og lad den "slet fra server".
Lav et andet filter der matcher de emails du IKKE vile have på din computer, og "slet meddelelse permanent" (dette er så vidt jeg ved kun fra klienten, ikke fra serveren).

Dermed tror jeg du kan opnå den ønskede effekt, dog noget mere besværligt.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
10. april 2010 - 14:34 #4
PS: Jeg giver ingen garanti for at det virker som ønsket, så for ikke at miste mails ved forkert opsætning, så lav hellere en række tests :)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
28. april 2010 - 15:27 #6
Fik det aldrig til at fungere.
Men har installeret Windows Mail på Windows 7 maskinen og det virker.

Smid et svar så i kan dele point
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. maj 2010 - 20:14 #7
Der er åbenbart ingen der ønsker point - så jeg lukker og slukker