Avatar billede -Munken- Nybegynder
09. april 2010 - 10:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IE + Tiff viewer - Hvad skal man vælge?

Står i en rigtig skod situation vedr. IE og Tiff billeder.

Modtager en masse faktura i Tiff format, som skal åbnes via IE.

Pt. bruges der Alternatiff, men dette er super ustabilt, og kræver meget ofte, at blive geninstalleret. (Vi snakker 200 pc'er samlet).

Nu leder jeg så efter, hvorvidt der måtte være et langt bedre alternativ til en tiff viewer, fremfor alternatiff??

Kravet er, at det skal åbnes i IE.
Multipages Tiff understøttelse
Udskrift understøttelse.

GRATIS! :-)

Kender I nogle gode alternativer?

M.
Avatar billede falster Ekspert
10. april 2010 - 19:10 #1
Kigger gerne med.

Men jeg synes, at det lyder underligt, at Alterna skulle være så ustabil.

Det har jeg ikke oplevet (på rimeligt mange pc'er).

Det er "jo blot" en ActiveX, som kan registreres (eller af-do).

Håber, at du får nogle gode bud.
Avatar billede -Munken- Nybegynder
11. april 2010 - 14:16 #2
Du er velkommen til at være med på en lytter :-)

Problemet opstår ofte i, at det fejler vedr. hvad standart åbningsprogrammet skal være til Tiff formatet.
Denne fejl opstår af uransagelige årsager meget ofte, grundet MS opdateringer til IE.

Og så skal alternatiff installeres igen. I sig selv ikke en besværlig process, men når vi pludselig snakker MANGE pc'er på en omgang, så bliver det til et problem.

Så hvis nogle kente til alternativer til "alternatiff" ville jeg med stor fornøjelse afprøve dem :-)

God weekend.

M.
Avatar billede falster Ekspert
12. april 2010 - 09:27 #3
På mit job bruger vi Alterna som default tiff-viewer i ie.

Af og til har vi brug for at skifte til MS Office Document Imaging.

Det klares let kun med de fra Alterna leverede install.bat og uninstall.bat. Dem kan brugerne selv køre.

alttiff.ocx (re)distribuerer vi kun ved festlige lejligheder. Som, hvis der kommer en opdatering e.l.

(Men det her kender du sikkert allerede).
Avatar billede -Munken- Nybegynder
23. august 2010 - 17:02 #4
Lukker denne gamle tråd nu.

Efter at have gennemgået nettet fra A - Z, uden at finde nogle mere brugbare metoder, har jeg valgt at bibeholde alternatiff, som den foretrukne Tiff viewers.

De fejl, vi tidligere har haft, har jeg dels fået løst, ved mast at scripte en installation af alternatiff ind på computeren.

Så indtil videre, køre det forsat.

Tak for folks bud, og interesse.