Avatar billede kitkru Nybegynder
08. april 2010 - 14:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dansk tegnsæt - Windows Live Mail

Hej -

Efter nyinstallation af Windows 7 og Live Mail modtages nogle mails med normal gengivelse af æ,ø og å mens andre præsenteres med forkerte tegn som fx " ogsÃ¥ være ". Jeg oplevede ikke problemer med den tidligere Outlook.

Ligger problemet hos afsenderen eller hos mig og hvordan kan det afhjælpes?

MVH Michael
Avatar billede CCodam Nybegynder
08. april 2010 - 19:54 #1
Nu er jeg ikke sikker på hvor præcist det findes i Windows Live Mail, men det har altid været muligt at ændre hvilket tegnsæt der skal bruges ved afsendelse og læsning af mails, se fx fra en gammel outlook her:
http://www.winhelp.dk/98t6.htm

Jeg mener det nu skulle være under Funktioner -> Indstillinger -> Fanen "Læsning" -> Internationale Indstillinger

Prøv her at ændre standard tegnsættet :)
Avatar billede kitkru Nybegynder
08. april 2010 - 22:01 #2
Hej CCodam -

Hvis jeg fravælger standard tegnsættet, som er Western European ISO, præsenteres bogstaverne korrekt.

Du er s´gu go´

Jeg har ikke været herinde i lang tid. Hvordan giver jeg dig point´ene? Skal du ikke lægge et svar?

--Michael
Avatar billede CCodam Nybegynder
09. april 2010 - 11:59 #3
Yep, ligger et svar her, var ikke lige sikkker på det nu også var løsningen på dette problem, men er glad for at ku' hjælpe :)

Svar (se #1)