Avatar billede phill94 Nybegynder
06. april 2010 - 16:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Værdi af hjemmeside

Hejsa alle eksperter.

Jeg sidder her og behøver lidt hjælp til, at vurdere en hjemmesides penge værdi.
I kan se hjemmesiden på http://zabbo.dk/
Hvad ville I mene en side som denne ville koste?

Lidt info:

PHP, JavaScript og MySQL baseret
Systemer:

Debatter/Forums (opretning af debatter)

Login (log ind med din bruger self.)

Registrering (opretning af bruger, email aktiveringssikkerhed, osv.)

Admin Panel (har ikke været der, men har fået at vide at admin panelet har bruger logs, admin logs, admin chats, bruger redigering, osv.)

Redaktion (en liste over ansatte på siden, så man kan hvem der er ansat og om de er online til rådighed)

Chat/Tagwall (auto opdateret, baseret på Javascript, admin kick funktion, admin mute funktion, citér funktion, hvisk funktion - hvisk er som en privat chat mellem to brugere)

Bruger profiler (bruger id, brugernavn, rigtige navn, alder, opretningsdato, sidste login, online tid, status (online, offline), coins (et "ingame" penge system), bankkonto (også "ingame"), seneste besøgende på din profil, unikke besøgsantal, gift (ja, man kan blive "ingame"-gift med en anden bruger), profiltekst og baggrundsmusik)

Retning af egen bruger (ændring af alder, youtube video, chat/tagwall signature, smiley pakker, profilbillede, personlig bruger blog, galleri og meget mere..)

Online brugere (viser hvor mange der er online og deres navn)

og MEGET MEGET mere... I kan selv gå ind, evt. oprette en bruger og snuse lidt rundt hvis I har lyst.

Sikkerheden er også god så vidt jeg ved.

Well, nok snak, nu kan I bare skyde løs med hvad I tror/synes den side ville koste. :)

Jeg uddeler self. stadig point, selvom dette spørgsmål ikke er et "normalt" spørgsmål.

På forhånd,
mange tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. april 2010 - 01:37 #1
Det er meget svaert at vurdere hvad et site skal koste, naar man kun kan se "ydersiden" af sitet.

Men naar man nu skal "gaette" ...

Hvis det er baseret paa et rimeligt veludviklet CMS saa:

10-100 timer x 400-800 kroner/time = 4000-80000 kroner

Hvis det er udviklet fra scratch:

300-1000 timer x 600-1000 kroner/time = 180000-1000000 kroner
Avatar billede phill94 Nybegynder
16. april 2010 - 14:18 #2
Jeg ser at du er mere vant til engelsk, så jeg vil svarer på engelsk.

Thanks for the answer, if you are interested in getting the points, then just reply as an answer.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2010 - 14:56 #3
ok