Avatar billede SabrineJ Nybegynder
04. april 2010 - 13:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skifte grafikkort i bærbar? Er det muligt i min maskine:

Hej eksperten,

Jeg ville høre jer, om det er muligt, og om jeg selv kan skifte mit grafikkort til min bærbar.

Da jeg købte den til min konfirmation sidste år, tænkte jeg ikke rigtig over hvor god/dårlig grafikkortet var.
Men jeg har så for noget tid siden fundet ud af at det er rigtig rigtig dårligt.

Min bærbar er en Acer Emachines G725
http://www.notebookcheck.net/Acer-eMachines-G725.16236.0.html

Tegninger af modellen: (PDF) ftp://ftp.emachines.com/notebook/G725/Manual/eM_HM70_MV_Dan_QG_0223.pdf

Jeg er villig til at betale en del for at få det ordnet, da jeg er ret ret af at have lav FPS (Frame per second) i alle spil, endda counter strike som burde være nem at køre, har jeg lav FPS i.

Jeg ønsker:

At få 100 fps (som standart) i Counter-Strike
Er villig til at betale meget.
Hvis det er muligt kan jeg godt selv gøre det, ellers ligger der en EDB butik i min by, som måske kan gøre det for mig, eller noget?
Jeg har ikke noget krav om hvilket grafikkort det er, hvis det altså er muligt, bare et godt grafikkort. Jeg spiller på høj plan i Counter-strike, så det er mest derfor jeg vil have et nyt, hvis det er muligt.

Andet? _ Så spørg endelig
Sætter STOR pris på alle brugelige svar

KH / Sabrine
Avatar billede haverslev Novice
04. april 2010 - 14:06 #1
Det kan ikke lade sig gøre at skifte grafikkort på den maskine.
Det er et GMA grafikchip som sidder loddet på bundkortet og er derfor ikke muligt at skifte til andet.

Det er billigere at købe en ny maskine, da det er hele bundkortet der skal skiftes for at opfylde dit ønske om nyt grafikkort.
Det vil nok koste ca. 3000 - 4000 kr. at få et nyt bundkort med bedre grafikkort til den maskine - sååå glem det, det kan ikke betale sig overhovedet - desværre.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. april 2010 - 14:14 #2
Man skifter ikke grafikkort i en bærbar PC - det vil give for mange problemer.

Der findes eksterne grafikkort: http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=&s=popularity&cpath=1-2-15&qt=Fql&nf=strmatrix1%3a%5e%22Hi-Speed+USB+%c2%a40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%5e%22CardBus+%c2%a40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%c2%a7specifictaxonomy%3a%5eHardware%7c2%2fGrafikkort%7c15%24

Jeg har aldrig prøvet nogen af dem, og ud fra specifikationerne tvivler jeg kraftigt på de vil egne sig til spil...

Og det efterlader dig så med den ene mulighed at købe en ny maskine.
Avatar billede SabrineJ Nybegynder
04. april 2010 - 14:43 #3
Tak for hjælpen begge to