Avatar billede Raprap Nybegynder
03. april 2010 - 10:03 Der er 7 kommentarer

Ingen kommunikation til skærm

Jeg har en Samsung syncmaster 225bw som laver lidt knuder. Det vil sige at det nok er computeren der gør det.
Når jeg tænder pc så får den ikke forbindelse til skærmen. Den blå knap blinker på skærmen blinker bare som om at computeren er slukket. Jeg har lige ofret 700,- på et nyt grafikkort da jeg mente at det var det, men det hjalp ikke. Nogle der har en idë til hvad det kan være?
Motherboard?
Skærmen virker fint sammen med min anden stationære og også som extern skærm til min bærbare.
03. april 2010 - 10:24 #1
Velkommen til E. ...

Dobbelt udelukkelses metoden: Prøv med en ANDEN skærm ?

Hvilken kabeltype bruger du ?
Har du valgt rigtig input på skærmen's [input] knap ?

(Jeg har næste samme type skærm her...)
Avatar billede Raprap Nybegynder
03. april 2010 - 11:20 #2
Jeg har prøvet både digital og analog indgang. Ingen reaktion.
Prøver nede i stuen senere hvor min anden syncmaster skærm er placeret. Mne når de 2 andre computere virker, så undrer det mig hvis det skulle være skærmen.
Hvilke typer kabler? Mærket?
Dem der fulgte med.

Ralph
Avatar billede Raprap Nybegynder
03. april 2010 - 16:48 #3
Har testet med den anden syncmaster skærm og mit 32" LCD tv og ingen af dem får kontakt til skærmen. Den blinker bare i startknappen.
03. april 2010 - 22:10 #4
Har PC'en (også) On-Board Grafikkort ?

(PS: Nu er det vel ikke sådan at du tilslutter skærmen til On-Board udgangen, og det burde være til det nye 'løse' grafikkort ? Det har jeg oplevet før her på E. ...)
Avatar billede Raprap Nybegynder
04. april 2010 - 00:34 #5
Nej rolig...jeg ved godt hvad det drejer sig om.
Jeg er ikke dum til computere, bare ramlet ind i noget hvor jeg behøver en andens hjælp :-)
04. april 2010 - 10:19 #6
Har PC'en (også) On-Board Grafikkort ?
Avatar billede Raprap Nybegynder
04. april 2010 - 10:41 #7
Nej. Jeg køber altid uden da jeg alligevel skal have et i.