Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
01. april 2010 - 08:54 Der er 1 løsning

Problemer med at åbne .pdf-vedhæftelser i Windows Live Mail

Hej

Jeg har problemer med at åbne .pdf-filer på mine forældres computer med Windows 7.

Der ER installeret Adobe Reader 9.

Any ways, problemet er der kun når vi forsøger at åbne en pdf-fil der er vedhæftet i mails.

Mailprogrammet er Windows Live Mail.

Jeg har prøvet at afinstallere Reader, genstarte, installere Reader, genstarte og forsøge at åbne igen.
Samme problem.

Jeg har kørt CCleaner, søgt efter og rettet problemer, og derefter genstartet. Vil stadig ikke.

Når jeg forsøger at åbne pdf-vedhæftningen, så skriver den "Denne fil har ikke et tilknyttet program, der kan udføre handlingen. Installer et program, eller hvis et program allerede er installeret, skal du oprette en tilknytning i Standardprogrammer i Kontrolpanel".
- Det er også fint nok alt sammen, men Adobe Reader fremgår IKKE under "Angiv dine standardprogrammer" - hverken før eller efter geninstalleringen af det. Det er jo i sig selv et problem - men hvordan løses det lige?
Går jeg nu én tilbage og vælger "knyt en filtype eller protokol til et program", så er den klar over at .pdf'er skal åbnes med Adobe Reader.

Jeg kan fint åbne pdf'er via Firefox, og hvis jeg åbner Adobe Reader i baggrunden og "trækker" pdf-filen fra mailen over i Reader og så slipper, så åbner filen med det samme.

Problemet er nok at Reader netop ikke ligger under "Angiv dine standardprogrammer" - men hvorfor det er forsvundet (har jo virket!), og hvorfor det ikke kommer efter en geninstallation - dét fatter jeg ikke!

Alt i alt giver det ingen mening?
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
01. april 2010 - 09:13 #1
Never mind - har, efter installation af Foxit Reader, indset at det kun var den ene vedhæftning der var problemet... Filen er gemt som "._pdf", så det er selvfølgelig bare den _ der laver problemet.