Avatar billede lisc Juniormester
27. marts 2010 - 16:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ekstern HD kan ikke tage store filer

Hej.
Jeg har købt en ekstern harddisk fra Medion på 1 TB (som passer til min Medion pc) og det virker nu også ganske godt, men jeg kan ikke kopiere filer større end 5 GB over.
Jeg får fejlmeddelelsen at filen er for stor til destinationsfilsystemet.
Det problem har jeg aldrig oplevet med andre harddiske. Hvad kan jeg gøre ved det? Kan det have noget at gøre med hvordan harddisken er formateret og hvis ja, hvordan ændrer jeg det?

Håber nogen kan hjælpe mig, for den er jo ellers ret fiks den harddisk, men det er jo nonsens hvis jeg ikke kan gemme store filer.

:0/
Lisbeth
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2010 - 17:09 #1
Konverter den til NTFS så kan du.
Det er fordi den kører Fat32.
Avatar billede 2Mida Praktikant
27. marts 2010 - 17:09 #2
Kig i egenskaber for disken og check filsystemet - hvis det er FAT32 er max filstørrelse 4GB.

Skal du bruge større filstørrelser, skal disken formateres til NTFS
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2010 - 17:10 #3
convert drevbogstav: /fs:ntfs

Sådan gør du.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2010 - 17:12 #4
Det skrives enten i kør eller i en dosprompt.
Avatar billede lisc Juniormester
27. marts 2010 - 18:22 #5
Bingo - ej hvor er I gode... og hurtige.
Tusind tak :0)
Og hvordan er det så liiige jeg giver jer point??

:0)
Lisbeth
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2010 - 23:28 #6
Du beder om svar fra den/dem der har hjulpet dig, som du så accepterer bagefter.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2010 - 23:34 #7
Svar ;)
Avatar billede ifichdk Praktikant
12. februar 2019 - 18:00 #8
Takker også for hjælpen, det var dog nemt og hurtigt