Avatar billede mantichora Nybegynder
25. marts 2010 - 11:44 Der er 9 kommentarer

Mailhotel til mindre virksomhed

Dette spørgsmål er om mailhotel, ikke webhotel - men det var den bedste kategori jeg kunne finde. Beklager.

- Mit arbejde, et firma med cirka 30 ansatte, har hidtil haft mailhosting hos et firma, der nu er rygter om er ved at gå konkurs, og de er holdt op med at svare på kundehenvendelser.
Vi vil naturligvis gerne væk i en fart, og har undersøgt nogle muligheder, bl.a. Google Apps (som utroligt nok virker temmelig dyrt) og ATEA, men vil gerne have flere forslag, især hvis I selv har gode erfaringer med dem eller ved de er billige og pålidelige.

Vores websites er hos et helt andet firma og skal ikke flyttes med.

- Jeg ved det måske ikke er det allerflest har erfaring med, men jeg håber på nogle forslag alligevel.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
25. marts 2010 - 11:59 #1
Jeg vil stadig anbefale Google Apps.  Hvis I mener det er for dyrt med premier udgaven, kan I vælge den gratis version.
Jeg mener den dækker op til 50 brugere.

Jeg er dog ikke sikker på at den gratis version, også inkl. hjælp til at kopiere mails fra nuværende server til google servere.
Avatar billede mantichora Nybegynder
25. marts 2010 - 12:08 #2
Der er også en gratis version til virksomheder? Jeg ledte efter den, men det eneste jeg kunne finde var, at Premier udgaven var til virksomheder og standardudgaven var til private enkeltpersoner.

Smid gerne et link.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
25. marts 2010 - 12:27 #3
Jeg mener ikke der er noget der forhindrer virksomheder i at benytte Standard versionen af Google Apps.
Hvis de altså kan leve med de begræsninger der er i standardversionen sammenlignet med Premier versionen.
Avatar billede bmpi Nybegynder
25. marts 2010 - 12:38 #4
Google Apps standard (gratis udgaven) kan sagtens bruges af firmaer, selvom Google helst ikke siger det så højt (hvad skulle de så tjene penge på):

http://www.google.com/apps/intl/en/group/index.html

Der er nogle begrænsninger i forhold til Premium udgaven, hvor særligt manglen på support og synkroniseringsværktøjet til Outlook, er blandt de største mangler.

Derudover synes jeg nu Google Apps premium er enorm billig i forhold til konkurrerende tjenester som Hosted Exchange. 25,- pr medarbejder om måneden for 25 GB mailplads, fil-lagring, kalender og meget andet er ikke meget. :-)

http://www.o-biz.dk/googleapps
Avatar billede mantichora Nybegynder
25. marts 2010 - 12:43 #5
Det lyder jo unægteligt interessant.

Forresten har vi en designafdeling her, som ofte modtager meget store grafikfiler fra kunder. Det er altså vigtigt at vi kan modtage attachments på MINDST 50 MB. Er det mon muligt med Google Apps?
Avatar billede bmpi Nybegynder
25. marts 2010 - 14:49 #6
Nej, Gmail har en grænse på 25 MB, som er den samme for Google Apps kunder.

Til gengæld kan dine kunder bruge Google Docs, hvor man kan uploade alle de filer og filtyper man vil, og her er grænsen på hele 250 MB.

Hvis din kunde selv har en Google konto (behøver ikke være Google Apps), kan de lave en mappe inde i Google Docs, hvor de ligger de filer, som i skal bruge. Kunden kan derefter sætte deling på mappen, så i også kan tilgå indholdet i den.

På den måde vil kunden kunne nøjes med at uploade filerne, og behøver ikke sende de store og tunge filer frem og tilbage, og i har også nem adgang til dem.
Avatar billede osdata Nybegynder
25. marts 2010 - 15:30 #7
Næsten alle hosting firmaer tilbyder hosted exchange og POP3 konto (hvis I selv har en server det skal hentes ned på).

Mvh

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
25. marts 2010 - 19:06 #8
Udover man så med delte dokumenter i Google Docs, ikke er tvivl om i hvis mail-bakke den nyeste version af dokumentet ligger .. ;)
Avatar billede mantichora Nybegynder
26. marts 2010 - 11:12 #9
Absolut brugbare svar. Mange tak.

Nu får vi tilsendt et prisforslag fra den udbyder, der også har vores websider lige nu. Hvis de ikke kan gøre det billigere eller bedre, så må jeg høre designafdelingen om de kan leve med Google Docs uploads.

Læg gerne svar.