Dårlig forbindelse - er der noget jeg kan gøre?
Jeg har for nyligt bestilt en ADSL forbindelse hos Telenor - 10M/1M. I dag blev jeg så tilsluttet og for at se hvor meget af min nye 10Mbit forbindelse jeg fik gavn af, gik jeg ind på speedtest.net . . . og fik et skuffende resultat: 5,63 Mbit. Temmelig meget lavere end de 10 som jeg betaler for.Jeg ringede til Telenor og fikat vide af den velige supporter, at linjen ikke kunne bære mere end 5Mbit, og han ville derfor nedgradere min linje, så jeg ikke skulle betale for de 10Mbit, men i stedet for en 5Mbit linje.
Så er spørgsmålet: Kan der gøres noget? Er det virkelig tigtigt at jeg i 2010 ikke kan få en 10Mbit linje, bare fordi telefonledningerne i området er så dårlige? Hvem kan jeg klage til? Og nej . . . jeg kan IKKE få fiber, det er heller ikke rullet ud her hvor jeg bor (Struer).
/Carl