Avatar billede swamboo Seniormester
13. marts 2010 - 20:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0 problem

Hejsa.

Jeg har lige fået en ny bærbar, 64 bit med win7 installeret.
Mit gamle projekt i C# vil ikke køre.

Jeg får følgende fejl:

Provideren 'Microsoft.jet.OLEDB.4.0' er ikke registreret på den lokale computer.

Hvad har i gjort ved denne fejl??
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2010 - 01:49 #1
Jet findes ikke i 64 bit udgave.

Prøv at builde eksplicit til 32 bit (x86).

Du har checket at Jet driverne er installeret ikke ?
Avatar billede swamboo Seniormester
14. marts 2010 - 07:17 #2
Hej Arne.

Det var faktisk også det svar jeg kunne google mig frem til. Er der en let forklaring til hvordan man builder eksplicit til 32 bit?

Jeg har søgt efter msjet40.dll, og denne fil findes på computeren - jeg går ud fra (med tanker fra nettet) at dette indikerer at den er installeret, eller..??
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2010 - 14:57 #3
Du skal sætte target til x86.
Avatar billede swamboo Seniormester
14. marts 2010 - 21:41 #5
SUPER!!!!!!!!!!! Det var virkelig et svar jeg blev rigtig glad for!!!!
1000 mange tak. Var virkelig nervøs for at jeg skulle igennem den helt store om-installering.

Send venligst et svar!

Og den lette løsning til andre der leder i denne tråd:

Jeg gik ind i Visual Studio og klikkede på BUILD -> CONFIGURATION MANAGER og valgte under platform <new> og valgte her x86 - og pingo, så virkede det....
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2010 - 23:54 #6
svar
Avatar billede swamboo Seniormester
15. marts 2010 - 07:20 #7
Med stor fornøjelse!
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
25. august 2013 - 15:27 #8
Jeg siger lige 'super' en gang til!! Jeg havde helt samme problem med import fra en dBase III tabel fra en 32 bit udgave! Det virker nu - mange tak!!