Avatar billede kongfjong Nybegynder
11. marts 2010 - 10:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

FMGround.dk

Jeg kunne da egentligt godt tænke mig en vurdering af http://www.fmground.dk/ :)

Sitet er konstant under udvikling, så vil rigtig gerne have jeres helt ærlige mening. Både om design og funktionalitet :)

Sitet er for fans af Football Manager spillet, og er bl.a. et klassisk forum, men også en ting som vores Coach Calculator, som er en hjælp til én når man spiller.

http://www.fmground.dk/coachcalc.php
11. marts 2010 - 22:05 #1
Naar jeg skal kommentere hjemmesider ser jeg normalt foerst paa om det af helhedsindtrykket fremgaar hvem hjemmesiden's maalgruppe er og hvad hjemmesiden's centrale budskab er.  Hvis jeg hoerer til den ene procent (eller mindre) der potentielt kunne have interesse i hjemmesiden vil jeg saa fatte det hvis jeg tilfaeldigvis falder over siden?  Vel at maerke indenfor de to sekunder det ellers ville tage mig at klikke videre.

Og paa det punkt vil jeg nok sige at din hjemmeside kan goere det bedre.  Du fortaeller at siden er for fans af Football Manager spillet.  Hvis jeg ikke havde vidst det ville jeg naeppe have opdaget det.  Hvis maalgruppen kun er de der allerede kender og bruger siden saa er det vel i orden, men hvis der er interesse for "missionere" og proeve at udvide kredsen af brugere saa slaar det vist fejl.

Hvad jeg kunne foreslaa var at bruge sidens "focus-omraadet," top-center, til at reklamere for siden selv og for spillet i stedet for som nu paa en liste af forum indlaeg.  Placer dem et andet sted.  Drej saa titel-banneret om saa det bliver vandret og skriv:

FMGROUND
forum for fodbold fans og fans af Football Managers.

og saa i lidt mindre skrift:  Football Managers er .... [en kort beskrivelse].. laes mere..

Naar saa det er sagt saa finder jeg designet attraktivt, med farver der klaeder hinanden.  Du har undgaaet det store reklamebroel og undgaaet distraherende bevaegende billeder og tekster.  Dog finder jeg at forum emnerne, lyseblaat paa lysegraat, lidt vanskelige at laese.

Teksterne kunne generelt strammes op.  For eksempel vendinger som:  "Konkurrencen er ganske simpel, man skal simpelhen forsoege ... " lyder ikke professionelt, og man forsoeger ikke paa at gaette, man gaetter eller lader vaere.  Og fortaeller du at det er det er ligegyldigt hvad man gaetter og at de der gaetter rigtigt ingen fordel har?  Jeg ville foreslaa formuleringer i retning af dette:

"Vind enhver Football Managers fagblad.  Konkurrencen gaar ud paa at gaette hvad vi releaser naeste soendag, 21. marts 2010.  Alle der indsender et gaet deltager i lodtraekningen om 1 aars abonnement paa TipsBladet til en vaerdi af 1,308 kr.  Konkurrencen loeber frem til loerdag 20. marts.  Laes mere her."

Er det kun KongFjord der leverer indlaeg?  Hvis det kniber med tilslutningen saa lad vaere med at annoncere med det (fjern forfatternavnene fra forsiden, bring dem i folde-ud delen) - eller find nogle flere til at bidrage.

Jeg haaber ikke du finder mig alt for negativ og at du maatte have nogen nytte af mine bemaerkninger.  Under alle omstaendigheder fortsalt held og lykke med hjemmesiden.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
11. marts 2010 - 22:31 #2
Hej Christian. Det var sgu fremragden feedback, virkeligt noget jeg kan bruge til noget :) Har ikke brug for ros, hvis kritikken er konstruktiv og det synes jeg da i høj grad din er :)

Tak for dine idéer mht. fokus-området, det giver stof til eftertanke, ligesom det med om der er tilslutning på forummet og visning af brugernavne eller ej :)

Så nej, finder bestemt ikke dit indlæg alt for negativt, og takker derimod for at du har taget dig tid til at kigge nærmere på siden :D
18. marts 2010 - 07:06 #3
kongfjong, forventer du flere indlaeg paa denne traad?  Erfaringsmaessigt sker det ikke saa tit naar et spoergsmaal er en uge gammelt og ingen ny aktivitet saa spoergsmaalet er sunket "under horisonten."  Maaske er tiden inde til at lukke spoergsmaalet og uddele points.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
18. marts 2010 - 11:40 #4
Jeg håbede hehe, men du har jo nok ret ;)
Avatar billede mikaelch Novice
19. marts 2010 - 00:09 #5
kunne simpelthen finde ud ad hvad satser på menu forsiden alt skulle klaske på forsiden ligger ikke i sturktur orden
Avatar billede kongfjong Nybegynder
19. marts 2010 - 09:30 #6
Jeg beklager, men er ikke helt med på hvad du mener?