10. marts 2010 - 18:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Apple 24" LED Cinema Display på PC?

Hej alle

Jeg har indkøbt mig en MBP og 24" Cinema skærm. Udover at tilslutte skærmen til MBPen, har jeg en plan om at tilslutte skærmen til min nuværende, stationære windows pc.

Min udfordring går ud på at tilslutte skærmen til grafikkortet i min stationære, som er et Geforce GT8500 med 2x DVI output (PCI Express x16).

Umiddelbart ville jeg blot købe en Apple DVI to ADC Display Adapter, men jeg erdog stadig i tvivl om den vil virke optimalt (?).

Alternativt har jeg ledt efter et nyt grafikkort med DisplayPort udgang sammen med en adapter (Display han -> MiniDisplay hun).

Graffikkort har jeg fundet: NVIDIA GeForce 310 DP. Problemet er så bare, at førnævnte adapter er (for mig) UMULIG at finde. Har søgt nettet tyndt, men det eneste der åbenbart findes, er adapter der går den anden vej (MiniDisplay han -> Display hun) og ikke (Display han -> MiniDisplay hun). Jeg har opgivet at finde graffikkort med Mini DisplayPort udgang da de, umiddelbart, koster mere end jeg gider bruge.

Nu sidder jeg faktisk så med ét valg, og det er at købe førnævnte Apple DVI to ADC Display Adapter, men jeg er altså i tvivl om hvorvidt det vil fungere.

I al denne søgen er det naturligvis faldet mig ind, at det umuligvis kan være første gang at denne løsning med Windows PC og Apple skærm er forsøgt. Jeg har søgt på emnet på flere fora, men alle brugbare svar henviser til enten Apple DVI to ADC Display Adapter eller ukurrante alternativer som Atlona AT-DP200

Så hvad har jeg af muligheder? Har jeg overset noget?

På forhånd tak for svar :)
11. marts 2010 - 10:43 #1
Avatar billede DenconCenter Nybegynder
22. februar 2011 - 21:49 #2
Jeg sidder netop selv med samme overvejelser, jeg vil gerne købe cinema displays til alle i virksomheden.
Men vi er tvunget til at bruge pc og disse programmer.
Så det virker helt uoverskueligt at skulle få dette til at virke.
ingen af os er hardware specialister.
så det bliver vist bare en standardløsning med en kedelig Samsung skærm. Jeg havde eller glædet mig til at sætte en fed skærm på dette bord: http://www.denconcenter.dk/Calma-by-Dencon-(nyhed)-494.aspx
24. februar 2011 - 21:29 #3
Det virker 99% med denne her: http://www.atlona.com/Atlona-DVI-to-Mini-DisplayPort-Converter-p-17859.html

Enkelte funktioner virker ikke, som beskrevet i denne tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=16143