Avatar billede martaa Nybegynder
10. marts 2010 - 10:23 Der er 6 kommentarer

Dødt pc batteri

Kan det virkelig passe, at en bærbar jeg har købt i Elgiganten for under 1 år siden ikke dækkes af reklamation/garanti, når batteriet er færdigt efter 3/4  år. Jeg har næsten ikke brugt den bærbare og er derfor helt uforstående overfor at det skulle være brugt! Den blev sendt ind på grund af forskellige problemer som, billedet fryser, usb port virker ikke og batteriet holder ikke. Nu vil de ikke dække, da batteriet er over et ½ år gammelt. Længere dækkes et batteri ikke. Er det rigtigt? mvh M
Avatar billede dmcn Praktikant
10. marts 2010 - 11:15 #1
Ja, det kan godt passe. Batterier er en sliddel, som der er konsensus om ikke skal holde mere end seks måneder.
Selv når PC'en ikke bruges/sidder i oplader, slides batteriet - nyere Li-ion-batterier har godt af at blive brugt og ladet løbende.
Avatar billede El-inst Nybegynder
10. marts 2010 - 13:49 #2
Det er helt korrekt sådan fungerer verden desværre, nogle batterier her en forholdsvis kort levetid, selv har jeg skiftet flere batterier selv om der stadig var garanti på resten af computeren
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2010 - 16:44 #3
Du skulle have købt en Asus. De har 1 år på batteriet - dog ikke netbooks ...
Avatar billede Novice-1 Forsker
10. marts 2010 - 22:38 #4
Hvad med alt det der ikke havde med batteriet at gøre?

Jeg ville nu lige hører hvad forbrugerstyrelsen mener om batterier,
om de betragter batterier som en hel eller delvis integreret del af en PC
-det synes jeg jo at det burde være
-hørte lige at man er ved at kigge på mobiltelefoner og deres batteritid sammenlignet med reklamerne

-hvilket mærke var det -og har du prøvet at kontakte producenten
hvis forbrugerstyrelsen ikke kan hjælpe

a pro pos batterier, hvis det bliver nødvendigt
se blandt andet www.bærbar.com , eller prøv at google dig frem
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2010 - 23:14 #5
#4
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-337.html

Noget andet er hvad producenten giver af garanti.
Og den garanti går forhandlerne ikke over, hvilket siger sig selv. Det ville heller ikke giove nogen mening hvis de gjorde for et batteri er en forbrugsvare, så der er begrænset garanti og sådan er det desværre.
Avatar billede Novice-1 Forsker
23. marts 2010 - 13:51 #6
fandt lige dette i farten  -der stod vist noget om at det -måske- havde noget med bios at gøre
men det var ved opgradering fra windows xp, så åbenbart dit problem uvedkommende -sorry

http://www.pcworld.dk/art/11465?a=block&i=81