Avatar billede Math-Mann Nybegynder
07. marts 2010 - 13:46 Der er 37 kommentarer

Hvorfor kan jeg ikke installere Windows?

Hej!
Det handler om at jeg vil installere Windows 7 på min computer.
Jeg smider DVD'en i, og booer op på disken, men når så jeg skal vælge partition, står der at "Windows ikke kan installeres, fordi disken muligvis snart går ned".
Hvad gør jeg lige her?

//Math-Mann
Avatar billede lense Nybegynder
07. marts 2010 - 13:51 #1
følger lige med her.
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
07. marts 2010 - 13:55 #2
Bare iorden :-)

her er et par billeder til hvad jeg mener:
http://yfrog.com/jo70106636jx
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
07. marts 2010 - 14:06 #3
HUSK:
Der er point's til den der kommer med et godt svar :-)
Avatar billede ksoren Nybegynder
07. marts 2010 - 14:09 #4
Et muligt godt svar: få fat i en ny harddisk.

Hvis harddiskens SMART-system melder fejl, så er harddisken ikke længere til at stole på.
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
07. marts 2010 - 14:15 #5
Undskyld, men hvad er et 'SMART' system?
Avatar billede ksoren Nybegynder
07. marts 2010 - 14:16 #6
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
07. marts 2010 - 14:35 #7
Tak, men hvornår ved jeg at det der S.M.A.R.T halløj ikke virker mere? BIOS, ligger det ikke på harddisken? Man kan da godt komme ind i BIOS og den finder også harddisken fint, men den VIL altså ikke instalere Windows...
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2010 - 20:14 #8
I dit tilfælde ville jeg nok boote op fra Win7 skiven - vælge reparer - vælge konsol mode - køre en "chkdsk /r /f " (tager lang tid. Det er ikke et ukendt fænomen at Microsoft kommer med fejlmeldinger som der er meget lidt hold i
Avatar billede dompap Novice
07. marts 2010 - 20:40 #9
På dit 1. billede som du linker til står der "vis detaljer" - har du forsøgt at klikke her (d.v.s. er det et link der giver dig yderlige info ?)
/Dompap
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
07. marts 2010 - 21:10 #10
Hej.
Jeg prøver at køre sådan en fætter dér!
"Vis detaljer" er nr. 2 billede :-)
Avatar billede ksoren Nybegynder
07. marts 2010 - 21:11 #11
@helgec: chkdsk kan bare ikke udrede SMART-fejl.

@dompap: se billede nr. 2 :)
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
07. marts 2010 - 21:16 #12
OffTopic: Hvordan giver man egentlig point's? Er ny herinde (:
Avatar billede dompap Novice
07. marts 2010 - 21:18 #13
OK - jeg troede bare, at det var et skærmbillede der dukkede op efter du forsøgte at installere.
Beklager ;O)
/Dompap
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
07. marts 2010 - 21:20 #14
Det' fair nok at spørge(;
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2010 - 21:21 #15
"@helgec: chkdsk kan bare ikke udrede SMART-fejl." Har jeg heller aldrig påstået og lad da for fanden være med blande dig i mine kommentarer hele tiden
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
07. marts 2010 - 21:22 #16
Som I kan se på billede nr. 2, siger den jeg ikke kan installere Windows, fordi disken snart går ned. HVORDAN VED DEN DET!? Lad mig dog bare prøve!! Jeg er ved at gå amok over det her gøgl.
Bare man havde valgmuligheden 'OK' og 'Anuller'

//Math-Mann
Avatar billede ksoren Nybegynder
07. marts 2010 - 21:26 #17
@helgec: Jeg forstår virkelig ikke, at du stadig er aktiv på et forum som eksperten. Du forstår jo ikke pointen med det. :)
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
07. marts 2010 - 21:35 #18
OffTopic bedes holdes ude af tråden, tak.

//Math-Mann
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
07. marts 2010 - 21:43 #19
Men ingen der kan foreslå hvad jeg gør? Udover det der Helge foreslog
Avatar billede off-line Nybegynder
07. marts 2010 - 22:49 #20
Den partitionering på billede 1. har du vel ikke selv fundet på?
Du kunne prøve f.eks. med en winXP eller andet, at nedlægge begge
partitioner, og derefter oprette en på 40GB ? og formatere den.
Det kunne jo være, at win 7 vil acceptere det?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2010 - 22:57 #21
"@helgec: Jeg forstår virkelig ikke, at du stadig er aktiv på et forum som eksperten. Du forstår jo ikke pointen med det. :) "
Vor herre bevares, må vi bede om de gode gamle dage hvor folk her på eksperten skulle præsentere en eller anden form for hjerneaktivitet
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
08. marts 2010 - 09:01 #22
Nu har jeg lige CLEARET CMOS og vil til at installere Windows. Men der er ingen drivere til harddisken installeret. Hvad gør jeg nu?
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
09. marts 2010 - 15:43 #23
Ingen der kan sige noget?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2010 - 16:33 #24
Avatar billede off-line Nybegynder
09. marts 2010 - 23:20 #25
Jeg afmelder spørgsmålet.
Avatar billede dompap Novice
10. marts 2010 - 07:37 #26
et forsøg værd ?
programmet killdisk (gratis - kan googles) overskriver harddisken med nuller - og kan såvidt jeg husker også nedlægge dine partitioner (så du får én stor partition).
Programmet giver også oplysninger om din harddisk m.h.t. om den er formatteret som ntfs-disk (hvilket den burde være).
Håber det lykkes for dig på den ene eller anden måde.
Har du forsøgt at søge i microsofts knowledge database ?

/Dompap
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2010 - 08:04 #27
At KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html skulle være i stand til at hjælpe en XP installation med ar finde SATA diske må da vist siges at være den største nyhed til dato
Avatar billede ksoren Nybegynder
10. marts 2010 - 08:37 #28
helgec, du kalder altid mig en idiot, når jeg kommenterer dine sjove indlæg. Har du aldrig bemærket, at du ofte selv kommenterer andres indlæg?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2010 - 08:49 #29
Jeg tror nu aldrig at jeg har kaldt nogen for idiot, jeg har tænkt det men aldrig skrevet det, skulle det være tilfældet så undskylder jeg.
Hvis "ksoen2" finder at kommentaren d. 10. marts 2010 kl. 07:37:02 har rimelig relevans til spørgerens problem, tja !!
Avatar billede dompap Novice
11. marts 2010 - 07:13 #30
Hæj hæj. Rolig nu HelgeC.
Jeg skriver også i mit indlæg, at spørgeren kan forsøge sig med at søge i Microsofts søgedatabase. Eftersom windows installationen kan finde disken jf. billederne, men ikke installere herpå er det vel ikke nødvendigvis fordi SATA diskene ikke kan findes (?!)
M.v.h.
Dompap
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
11. marts 2010 - 16:18 #31
Hej.
Har haft bundkortets batteri ude (clear cmos) og nu er der slet ingen harddiske at finde!
Ups?
11. marts 2010 - 16:46 #32
... slet ingen harddiske at finde... ?

I BIOS billedet ? Eller under (forsøg på) WIN7 instalation ?

---

Smut lige 'ind' i BIOS om se/søg efter Harddisken ...
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
11. marts 2010 - 17:42 #33
I forsøg på Windows installation.... Jeg tror ´snart jeg opgiver...
11. marts 2010 - 17:56 #34
Velkommen til SATA 'helvedet' ...

Det er vel WIN7 instalation du mener ?

Check/ret i BIOS mht HD 'compability mode' ...
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
11. marts 2010 - 18:18 #35
Det er både Windows 7 og Vista jeg har prøvet med begge.
I BIOS står den som IDE man kan vælge IDE AHCI og RAID
28. august 2010 - 22:20 #36
(Hvad endte denne tråd med ?)
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
29. august 2010 - 20:53 #37
Købte ny PC