Avatar billede aka2 Nybegynder
06. marts 2010 - 17:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

En simple søge funktion

Hej jeg er ved at lave en ny hjemmeside  hvor alle medlemmerne skal kun se sit navn på siden. Derfor har jeg brug for en Access database hvor de kan søge efter deres navn.

Hjemme siden er lavet i  joomla 1.5.15
data listen er pt. i excel.
Indholdet som de skal kunne søge på er medlems nummer, navn, efternavn, indbetalt kontigent.

Evt. spørgsmål høre jeg gerne fra Jer
Avatar billede terry Ekspert
06. marts 2010 - 18:21 #1
"En simple søge funktion"

Because your only using Access for storing the data then your "simple søge funktion" needs to be made in the frontend application which in your case is Joomla.

So I would suggest moving your question to another category.
Avatar billede aka2 Nybegynder
06. marts 2010 - 18:29 #2
Jamen jeg vil har lavet det i access altså lavet min excel liste om til en access fil hvor der kan søger på data.
Avatar billede terry Ekspert
06. marts 2010 - 18:40 #3
"Jamen jeg vil har lavet det i access"
So you want to make a search function in Access, not on your homepage in Joomla?
Avatar billede terry Ekspert
06. marts 2010 - 18:45 #4
You can download a search function here http://www.makeiteasy.dk/pages/Download.aspx

but if you dont know much about Access then it mnay not be eay to implement.

Access has a simple search function which might be OK in your case.

Open the table with th edata in and the press Ctrl+F
Now you can see a search dialog. Try it out ...
Avatar billede frozenink Nybegynder
07. marts 2010 - 06:55 #5
Hvad med at bruge en af de "extensions" Joomla tilbyder, Pt. er der 27 forskellige søge funktioner, er der ikke en af dem der kan bruges?
http://extensions.joomla.org/extensions/search-a-indexing/site-search/2700
Avatar billede aka2 Nybegynder
07. marts 2010 - 13:46 #6
Det kan ikke bruges i 1.5.15 :(
Avatar billede terry Ekspert
07. marts 2010 - 14:17 #7
aka2> Do you want a search functionin Access or your website?

You need to givge more information if you want any help
Avatar billede aka2 Nybegynder
08. marts 2010 - 12:22 #8
HVad har du brug for af info.?
Avatar billede terry Ekspert
08. marts 2010 - 12:26 #9
"Do you want a search functionin Access or your website?"
Avatar billede terry Ekspert
10. marts 2010 - 11:54 #10
?
Avatar billede aka2 Nybegynder
06. april 2010 - 10:07 #11
ingen svar
Avatar billede aka2 Nybegynder
07. april 2010 - 08:09 #12
?