Avatar billede nickwan Nybegynder
03. marts 2010 - 14:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

C5 fra Vista til Windows 7 ?

Hej der ude:)

jeg står med c5(regnskabsprogrammet) og en vista pc, problemet er at jeg vil gerne ha windows 7 hvordan får jeg c5 med over på win7 fra vista? og hvordan med key/licens, jeg har licens til 3 pc'er men ville jo helst hvis jeg kunne bruge den jeg allerede bruger da det to i teorien stadig er den samme pc?

med hensyn til alt det regnskab det ligger på altså i c5 ligger det på en server et sted eller ligger det på selve maskinen så det skal flyttes med over? hvis ja ville det være dejligt med en guide eller bare et link :)

på forhånd tak :)
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2010 - 14:35 #1
hent denne her og instaler og tænd alt på og til din pc og test -den skal nok sladre om hvad du bør gøre inden du overvejer at lægge win 7 ind

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

m.v.h
Avatar billede Loffe01 Nybegynder
03. marts 2010 - 14:35 #2
Jeg har prøvet at opdatere fra Vista til W7 - det tager en pokkers tid, men C5 bliver overført uden fejl.

Hvis C5 fra er versio 2008, skal programmet installeres på den nye maskiner derefter kan mappen med data fra den gamle maskine kopieres ind på den nye maskine (helst nøjagtig samme placering).

Tidligere versioner kan oftest kopieres ved at kopiere mappen fra den ene til den anden maskine.

Husk at tage kopi af C5 inden du opdaterer - det kan nemt gå galt !

jeg kender ikke nogle links med beskrivelser :-(
Avatar billede nickwan Nybegynder
03. marts 2010 - 14:48 #3
okay det er bare i orden det lyder jo meget simpelt:)

jeg installere win7 og så installere jeg C5 derefter flytter jeg mapperne fra det gamle C5 over i det nye C5 og så skulle det virke?

kan du huske hvilke mapper det er der skal flyttes over?

hvad med key/licens? kan jeg bruge den gamle?