Avatar billede scorp-d Nybegynder
03. marts 2010 - 13:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Reagere en PIR-Sensor på spindelvæv/edderkop

Hej.

Et rimelig simpelt spørgsmål ang. en standard PIR-Sensor.

Vil et spindelvæv, eller en edderkop foran sådan en enhed kunne udløse den ?

Umiddelbart vil jeg selv mene at der ikke burde ske noget, eftersom hverken en edderkop eller et spindelvæv har en særlig stor temp. diff. ift. rumtemperaturen, men ved ikke om det også er tilfældet hvis edderkoppen befinder sig lige foran sensoren.

På forhånd tak
Scorp-D
Avatar billede Vestre23 Nybegynder
03. marts 2010 - 13:38 #1
Det bør ikke have nogen betydning. En PIR reagerer på pludselig ændringer i varmen i et givent område. Og er området stort nok, så går der en alarm. Det betyder at eks. et åbent vindue kan give alarm.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
03. marts 2010 - 13:52 #2
Okay.... Tak

Det er bare fordi vi bliver ved med at modtage regninger fra vores sikkerhedsselskab hvor de skriver at en alarm blev udløst pga. spindelvæv.
Avatar billede Vestre23 Nybegynder
03. marts 2010 - 14:57 #3
Hvilket firma gør I brug af ? Falcks redningskorps eller G4S ?

Jeg har en god kontakt ind til førstnævnte.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
03. marts 2010 - 15:10 #4
Desværre ingen af delene.... Hedder vist Omega Security
Avatar billede Vestre23 Nybegynder
03. marts 2010 - 15:25 #5
OK. Måske du skal overveje at skifte selskab. Der er hele tiden krig på kniven på prisen blandt G4S og Falck, og det kan blive en dyr fornøjelse med vagtudkald. Som tidligere ansat i Falck´s afdeling for tyveriovervågning, kan jeg godt anbefale dem.

PS: huske mine points.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
03. marts 2010 - 15:46 #6
Jamen så husk at skriv et svar :P
Avatar billede Vestre23 Nybegynder
03. marts 2010 - 15:53 #7
OK. jeg er nybegynder. Hermed svar.

Hilsen