Avatar billede SGregersen Nybegynder
02. marts 2010 - 09:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fritlægning i CS4

Hej
Sidder lige og arbejder på en andens maskine hvor der er CS4, men hvor finder man fritlægnings værktøjet i Photoshop CS4?

Jeg kan simpelthen ikke finde det :-(

Håber nogen kan hjælpe mig...
Avatar billede kado Nybegynder
02. marts 2010 - 09:32 #1
I din værktøjspalette, som under alle tidligere versioner af PS

/kado
Avatar billede prodic Mester
02. marts 2010 - 09:42 #2
Tænker du på Extrakt-funktionen, så er den - heldigvis - slået ihjel i CS4.
Den er erstattet af Quick Selection Tool.
Kig evt. på Adobe TV for diverse hints til det værktøj.
Avatar billede Stickano Nybegynder
02. marts 2010 - 09:49 #3
Extract tool kan stadig installeres. Den ligger i Goodies mappen på din CS4 CD.
Avatar billede SGregersen Nybegynder
02. marts 2010 - 09:56 #4
Hmm...jeg har (de få gange jeg har gjort det) brugt funktionen extract / udtræk. Men den kan jeg nu se er fjernet fra Photoshop CS4 :-(

Så jeg må vist lige prøve at gå andre veje...
Avatar billede prodic Mester
02. marts 2010 - 10:14 #5
Giv Quick Selection Tool en chance. Efter lidt tilvænning, og brug af de rigtige værktøjer efterfølgende, er det Extrakt langt overlegent.
Avatar billede SGregersen Nybegynder
02. marts 2010 - 10:34 #6
Super...Prodic.

Jeg har lige siddet og leget lidt med det og set det på Adobe TV.
Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for.

Smid et svar så kan du få point :-)

Så skal der arbejdes med Quick Selection tool...
Avatar billede prodic Mester
02. marts 2010 - 10:37 #7
Du smider bare et svar selv og accepterer det. Ellers tak. :-)
Avatar billede SGregersen Nybegynder
02. marts 2010 - 10:44 #8
Ja ok. Men du ledte mig ihvertfald på rette vej Prodic.

Quick Selection virker ret overbevisende synes jeg :-)

Og kanon med Adobe TV, så kan vi ikke-grafikere også følge med.