Avatar billede kalle1987 Nybegynder
01. marts 2010 - 20:25 Der er 2 kommentarer

Valg af hovedtelefoner

jeg er på jagt efter et par nye hovedtelefoner, hvilket er sin sag med det enorme udvalg.
jeg kigger derfor lidt på specifikationerne ud fra priserne.
men det forvirre mig at der ved nogle vises 18-21000 Hz og ved andre 24-19000 Hz (eksempelvis). jeg forstår at ved 18-21000Hz, kan det spille i frekvensområdet 18-21000hz. Men hvad når det står omvendt med det høje tal først???
det er typisk de billigere eller dårligere modeller som har det Største tal nævnt først men jeg forstår ikke hvorfor.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. marts 2010 - 21:06 #1
Det høje tale står aldrig først :)

Når der står 24-19000Hz, betyder det 24Hz til 19000Hz, altså lav frekvens til en frekvens næsten 1000x højere.
Avatar billede Aygoejeren Nybegynder
03. april 2010 - 10:59 #2
Min erfaring er at der ofte er en sammenhæng mellem pris og kvalitet på hørebøffer. Er der noget specifikt der skal være opfyldt med dine hørebøffer? Noise reduction, mic, andet?

Jeg har generelt rigtigt gode erfaringer med Sennheiser, og de kan generelt købes væsentligt billigere i udlandet over www end herhjemme.