Avatar billede Novice-1 Forsker
26. februar 2010 - 00:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

slette Google Buzz - er det også email profil jeg sletter

hej

Sad og ville slette mappen google Buzz -men kunne ikke lige gennemskue, hvorvidt det er alt der har med google buzz at gøre som jeg sletter
-eller det -mod forventning- er hele min email konto jeg sletter, hvis jeg vil slette google buzz

på forhånd tak

holger
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2010 - 00:16 #1
Nej, du kan sagtens slette Google Buzz uden at miste hele din konto.
Det gøres lettest ved at scrolle helt ned i bunden af siden, og så trykke på knappen "slå Buzz fra".
Derefter vælger du let hvilke aspekter af Buzz du vil slå fra, eller om du vil fjerne det helt.
Avatar billede Novice-1 Forsker
26. februar 2010 - 00:19 #2
Grunden til at jeg ville slette mappen er at der på den ene  konto kommer alverdens spam, og tænkte at der måske kom endnu mere hvis mappen buzz ikke blev slettet

på den ene konto spammer jeg for øvrigt -mig selv-
og ofte er de mail jeg får udefra
og dem  "jeg sender mig selv" identiske
mail er sat op som imap, efter googles anvisninger og forslag
-har nogen en ide om hvorforjeg spammer mig selv

-også dage hvor jeg ikke er på nettet

-har spurgt google i Danmark, via almindeligt brev,
-fik en engelsk! standardskrivelse med -engelske- link, hvilket jeg ikke havde nogen fornøjelse af
-så hellere kinesisk, havde jeg nær sagt *S*

på forhånd tak

holger
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2010 - 00:24 #3
Du spammer næppe dig selv når din computer ikke er tændt. Hvis nogle havde uautoriseret adgang til din konto, ville de ikke afsløre sig selv ved at sende mails til din konto.

De mails du modtager fra dig selv, er nok bare sendt fra en anden mail-adresse, men med forfalsket fra-adresse. Denne er der nemlig ingen kontrol med, og det er let at snyde med den.

Den letteste måde at stoppe spammet på, er ved kvikt at klippe på Anmeld Spam-knappen, hver gang man ser noget. Gmail lærer hurtigt, hvilke e-mails du ikke gider modtage, og på min Gmail sker det kun en gang årligt at en mail slipper forbi spamfilteret. Omvendt er der næsten heller aldrig falske positiver at finde.
Avatar billede Novice-1 Forsker
07. marts 2010 - 22:01 #4
jeg anmelder bestandig spam, men de skifter jo adresse hvert øjeblik
men når man kigger efter er der et par ting der synes at gå igen i flere af mailene

afsenderne har stort set altid fire tal foran @ -og kommer fra hele verden
-alle dem der eksempelvis indeholder viagra og pfizer og andre gengangere sender jeg automatisk over i papirkurven så kærsten ikke skal tage stilling til noget i spam mappen

til gengæld kan jeg ikke lige gennemskue om noget af det der på den måde havner i papirkurven på google
om det i stedet ville være havnet i spam mappen

tror i øvrigt jeg har anmeldt et par hundrede spam mail på et år knap og nap
-men om tallet havde været mindre helt uden filtre!

hvis du vil have point kimsey0 må du lige skrive svar, ellers må jeg selv tage dem for at kunne lukke
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2010 - 23:32 #5
Først og fremmest, Google Buzz er ikke grunden til at du modtager spam. Spammerne bliver ikke i stand til at sende dig flere spam-mails bare fordi du bruger Buzz.

Derefter, brug heller funktionen Anmeld Spam til alt spam i stedet for at smide noget i papirkurven. Hvis du opdrager den godt, modtager du væsentligt færre spam-mails end hvis du ikke bruger den.

Sidst, meget underligt at Google ikke fanger flere af de spam-mails der kommer til dig, selv uden opdragelse. Jeg modtager selv en 5-15 spam-mails (jeg har ikke været god til at passe på min e-mail-adresse) men alligevel er det kun cirka én gang om året, at en af dem havnet i min indbakke.
Du må have nogle spammere som ikke sender til den brede offentlighed, men kun til dig, for ellers ville både e-mail-adresser, ip-adresser og indhold for længst være blevet filtreret af andre brugere.
Avatar billede Novice-1 Forsker
08. marts 2010 - 03:57 #6
Det blev nu meget!! værre da google  introducerede mappen buzz,en to eller tredobling af spam

jeg vil se om jeg kan overtale kærsten til at bruge programmet thunderbird som jeg selv, det kan jo slette på server -hvis man opretter forskellige filtrer

en anden mulighed er jo ny addresse, men en af kærstens veninder sender mails til hele verden, så hvis adressen opsnappes i denne sammenhæng er man jo lige vidt
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2010 - 07:03 #7
Det er lige præcis hvad funktionen bbc i et hvert mail-program er lavet til: at undlade at dele folks e-mail-adresser med hele verden.
Avatar billede Novice-1 Forsker
08. marts 2010 - 16:18 #8
det har jeg også prøvet at fortælle hende aktive bekendt,
men se om det hjalp
måske skal jeg gøre et nyt forsøg / nævne det igen
-navnlig hvis kærsten skifter mail adresse