Avatar billede Cacers Nybegynder
23. februar 2010 - 21:00 Der er 4 kommentarer

Ændring af standard datafil

Hej alle,

Jeg benytter Microsoft Outlook 2007, og har tilføjet diverse IMAP-mailkonti til Outlook.

Jeg ønsker at en af mine mailkonti bliver knyttet op som standard datafil, så blandt andet kalender fungerer gennem denne datafil.

Som det ser ud nu, har jeg 6 IMAP-mailkonti tilknyttet og den "predefinerede" datafil 'private mapper' er standard datafilen. Der er ikke nogen email knyttet til 'private mapper'.

Hvis jeg går ind via Funktioner > Kontoindstillinger > Datafiler kan jeg ikke fjerne 'Private mapper' da denne er standard. Men hvis jeg markerer en af mine andre datafiler, bliver 'Benyt som standard' knappen inaktiv, og jeg kan dermed ikke ændre standard datafilen.

What to do?

På forhånd tak...
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. februar 2010 - 21:37 #1
\\Funktioner/Indstillinger/fanebladet "Konfiguration af e-mail/(knappen "E-Mail-konti".
Her klikker du på knappen "skift mappe". I dialogboksen som kommer frem vælger du den pstfil, som du ønsker skal være den nye standardfil.
/ptj_11
Avatar billede Cacers Nybegynder
23. februar 2010 - 21:50 #2
Efter man har klikket Funktioner > Indstillinger > Konfiguration af e-mail > E-mail-konti, findes der ingen knap der hedder "skift mappe" eller noget der ligner...?

(Stien forkortes ved at sige Funktioner > Kontoindstillinger ;))
Avatar billede Cacers Nybegynder
25. februar 2010 - 17:31 #3
Jeg mangler stadig hjælp:)
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. marts 2010 - 02:30 #4
Nu har jeg aldrig leget med IMAP-opsætning, så det kan måske være, at knappen ikke eksisterer, når der kun er IMAP i opsætningen.
Prøv at tilføje en ny pst-fil, og se, hvad du så får af muligheder.
/ptj_11