Avatar billede totalpc Seniormester
23. februar 2010 - 13:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Seriøs hjælp til fejlfinding

Hej

Jeg har problemer på mit Gigabit netværk.
Fra både mit Media Center og mine bærbare får jeg store svartider og fejl fra min Home Server i perioder. Om problemet ligger i netværket eller på Home Serveren skal jeg bruge lidt hjælp til at finde ud af.

Her er en detaljeret beskrivelse af mit netværk og problemer. Hvor skal jeg starte og hvordan?

http://www.team-emilie.dk/problem/problem.htm
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. februar 2010 - 13:33 #1
Som du har beskrevet det der, ser det jo ud til at være routeren (D-Link). Har du mulighed for at prøve en anden? Eller koble de PC'er der er sløve direkte i switchen.
Avatar billede totalpc Seniormester
23. februar 2010 - 13:39 #2
Hej Michael

Hvorfor peger du lige routeren ud? (ikke at jeg betvivler dig, men vil bare gerne forstå :) ) fremfor switchen?

Lige umiddelbart har jeg ikke mulighed for at skifte router, men jeg kunne selvfølgelig prøve at slæbe Media Center pc'en med ud til Home Serveren og sætte koble på switchen og tjekke overførsel osv..

Burde overførselshastigheden være højere ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. februar 2010 - 13:58 #3
Hvis man ser på dit billede, er det de 2 eneste PC'er, der gør brug af routeren, der har problemer.
Avatar billede totalpc Seniormester
23. februar 2010 - 14:13 #4
Ja hvor blind kan man være..
Jeg forsøger mig med noget overførsel med en pc der sidder i switchen kun.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. februar 2010 - 14:30 #5
Det skal lige siges, at det absolut ikke behøver at være den. Det kan også være kablet, fra switch til router, switch osv osv. Men man skal jo starte et sted, og da routere har det med at gå her og der, er det et bud.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
23. februar 2010 - 14:41 #6
Prøv følgende med DIR-655

1. Opdater firmwaren til 1.31EU som ligger på www.dlink.dk
Sikkerhedshul bliver bl.a fixet.
2. Under Advanced og Firewall i DIR-655 slår du RTSP fra. Det kan forstyrre streaming.

Endvidere. 15-20MBsec er ju helt perfekt.
Avatar billede totalpc Seniormester
23. februar 2010 - 14:54 #7
@Michael: Det er klart. Jeg må igang med at teste.

@Smartbenny: Det vil jeg også forsøge. Okay det kan godt være at den hastighed er fin, men bare belastende når man skal starte forfra 3 gange med kopiering/flytning af en fil fordi den pludselig ikke kan finde netværksstien mere! :)
Avatar billede totalpc Seniormester
19. august 2010 - 09:31 #8
Smider I ikke et svar begge 2 ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. august 2010 - 10:35 #9
Samler ikke på point ;o)
Avatar billede totalpc Seniormester
19. august 2010 - 10:42 #10
Nååe nej :)
Så afventer jeg lige benny
Avatar billede totalpc Seniormester
15. marts 2011 - 14:42 #11
!