Avatar billede nielsniels Nybegynder
22. februar 2010 - 22:03 Der er 6 kommentarer

Trådløs netværk

Jeg har et problem med en Netgear WGR614v6 trådløs router.
En bærbar med XP og en iPhone er på uden problemer.
En bærbar med Vista fungere fint alene, men hvis bærbar med XP kommer på samtidigt, så bliver det langsommere og går i stå for bærbar med Vista.
1. side på internettet ok, men bliver så langsommere og langsommere og går helt i stå til sidst.
Når jeg måler hastigheden er den OK, men siderne indlæses langsommere og langsommere på trods af den OK hastighed.
Den bærbare med XP bliver ikke forstyrret af den bærbare med Vista.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. februar 2010 - 23:07 #1
så dvs. at det kun er den med vista der er problemet?

For så var det måske en idé at tjekke for spyware, malware som måske kunne være synderen.
Avatar billede nielsniels Nybegynder
22. februar 2010 - 23:15 #2
Ja - Det er kun den med Vista, som har problemer og kun når den med XP er på det trådløse netværk.
Jeg skriver dette på den med Vista og forbindelsen til internettet fungere perfekt, da den med XP er slukket.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
25. februar 2010 - 18:52 #3
hmmm, ja, det kan være mange ting, det kan være vista, det kan også være maskinen, el. routeren af en el. anden mærkeværdig årsag.

Jeg har siddet oppe ved en kammerat, og sat noget trådløst netværk op, routeren stod en meter væk og det kørte af helvede til, til jeg til sidst fandt ud af at selvom der ikke var andre netværk der brugte kanal 10, så var der noget der forstyrrede den kanal, skiftede jeg til kanal 8, så virkede alting lige pludseligt som det skulle, har aldrig fundet ud af hvad det er der forstyrre kanal 10, lige præcis der, når der ingenting er der bruger den kanal.

Så, måske prøve at skifte kanalen til en anden, og se hvad der sker.
Avatar billede nielsniels Nybegynder
25. februar 2010 - 20:33 #4
Jeg har prøvet forskellige kanaler - Det ændre ikke noget.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
25. februar 2010 - 21:07 #5
det kunne godt lyde som noget spyware el. malware, når siderne bliver læst langsommere og langsommere ind, selvom hastigheden egentlig ikke fejler noget.

Har du prøvet at tilslutte maskinen med kabel, og se hvilken effekt det har?
Avatar billede nielsniels Nybegynder
25. februar 2010 - 22:12 #6
Jeg har haft forskellige antivirus programmer og mener ikke jeg har problemer i den retning.
Og husk problemet kun op står når den anden computer er på.
Nu hvor jeg er alene på routeren er der ingen problemer.
Jeg prøver det med kabelet i morgen.