Avatar billede dk_akj Nybegynder
20. februar 2010 - 22:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan starter jeg en application installeret vha ClickOnce fra commandpromt

Hej E's

Jeg har lavet en C# app, installeret den vha ClickOnce

Applicationen skulle gerne kunne startes fra commandline uden at skulle skrive den komplette sti til .exe filen.

Hvordan gør man det hvis det overhovedet er muligt ?

//akj
Avatar billede Syska Mester
20. februar 2010 - 23:19 #1
Hej,

Der er jo mange muligheder ... men nu er windows ikke lavet på samme måde som Linux ... dog har du også PATH i windows, men da exe filer ikke ligger samme sted, bliver det nok for besværligt.

Jeg kan se på mit system den smider programmerne i:
C:\Users\buzzzz\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Buzzzz Inc\[program name].appref-ms

Hvor [program name] er navnet på programmet ... køres den fra command line, så starter programmet ...

tvivler på der er nemmere måder ...
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. februar 2010 - 20:33 #2
Korrekt, men kan du sende parametre med den vej ?

Selve .exe filen er gemt i local settings\apps...:
C:\Users\akj\Local Settings\apps\2.0\P4ECWH83.LR7\5BP0G8LW.OLW\shar..tion_ca1b6f94b792516c_0001.0000_a5766cee4946285e\SharePointUploader.exe

Ikke just en mundret sti og ogen er der guids der er unikke på hver enkelt installation.

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
19. august 2010 - 07:48 #3
Lavede applikationen om så den blev installeret i program files

//akj