Avatar billede kwo Nybegynder
19. februar 2010 - 11:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rette i flere HTML-filer på én gang?

Hejsa

Jeg vil høre om det er muligt at tilføje en linje (den samme for alle sider) til flere HTML-filer på en smartere måde, end at skulle åbne dem alle en af gangen og sætte ind?

Eller rettere sagt, hvordan man gør det smart? Oplevede for en del år siden at min maskine fik en virus, der indsatte noget kode i samtlige HTML-filer på maskinen. Så det kan jo åbenbart lade sig gøre. Her er det så bare ikke alle filer på maskinen, men i en bestemt mappe f.eks. der skal have den samme ændring.
Avatar billede aburami Nybegynder
19. februar 2010 - 11:22 #1
Det ville være meget nemmere hvis du arbejde med masterpage, så retter du bare hvad du vil på masterpage, og så tilretter den alle de undersider som så er tilknyttet en masterpage.
Meget smart.
Avatar billede keysersoze Guru
19. februar 2010 - 12:01 #2
En masterpage er ASP.NET funktionalitet så selvom den er smart er det langt fra altid en mulighed.

Hvis der er behov for at rette i mange filer kunne det tyde på forkert strukturering af koden - fx ville man kunne benytte SSI til at inkludere genbrugelige ting (top, menu, bund..) på alle sider. Men er omkodning ikke en mulighed er bedste mulighed som jeg ser det at alle filer bliver åbnet og redigeret enkeltvis - en virus er et program så selvom det selvfølgelig godt kan lade sig gøre at ændre i alle filer i en mappe på én gang vil det formentlig tage længere tid at skrive et program til den funktionalitet end at rette enkeltvis.
Avatar billede kwo Nybegynder
19. februar 2010 - 13:25 #3
Hmm, det ligner et større arbejde under alle omstændigheder.

SSI lader ikke til at virke med htm eller html-filer, så alle filer skal omdøbes. Det er jo nemt nok, men når alle links i dokumenterne også skal rettes, så begynder det at blive mere besværligt end at åbne filerne og indsætte koden.
Avatar billede falster Ekspert
19. februar 2010 - 21:25 #4
HTML er jo flade filer.

Så når det drejer sig om entydige erstatninger, kan det gøres med f.eks. BK ReplaceEm

http://www.ecobyte.com/replacetext/
Avatar billede kwo Nybegynder
19. februar 2010 - 23:03 #5
#falster

Helt perfekt. Det var lige hvad jeg ledte efter.
Smider du et svar, så jeg kan give point?
Avatar billede falster Ekspert
19. februar 2010 - 23:38 #6
Gerne :-)