Avatar billede H_Klein Novice
17. februar 2010 - 20:23 Der er 1 løsning

Brug af Access til log-in og kalenderfunktion på en hjemmeside...

Hej med jer,

Dette er mit første indlæg så jeg beder om tålmodighed hvis jeg ikke formulerer mig korrekt. eller har ramt den forkerte gruppe.

Mit problem er som følger.

Jeg sidder som webmaster på en hjemmeside der i sin tid er lavet i FrontPage. Jeg benytter mig nu af Expression Web som jo minder meget om det oprindelige program og soom i min verden er meget brugervenligt.
I sin tid da sitet blev lavet, blev der lavet en medlemssektion der styres af en access-database. Senehen fandt man ud af at lave en kalenderfunktion, som er koblet på samme database så man kan til/framelde sig diverse arrangementervia sit log-in.

Desværre er der nu knas med sitet og jeg modtager nedenstående fejlmelding.

Server Error in '/mbr09' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Operation must use an updateable query.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: Operation must use an updateable query.

Source Error:

Line 143:                ' Exception kommer hvis samme bruger timelder sig to gange
Line 144:                TilmeldingData.UpdateCommand = Update_AnnullerFramelding
Line 145:                TilmeldingData.Update()
Line 146:            End Try
Line 147:            TilmeldingData.UpdateCommand = Update_Framelding

Source File: C:\Inetpub\vhosts\toscanakarneval.dk\httpdocs\mbr09\db_access\db_arrangement\editor\arrangement_tilmeld.aspx    Line: 145

Stack Trace:

[OleDbException (0x80004005): Operation must use an updateable query.]
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextErrorHandling(OleDbHResult hr) +1003520
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextForSingleResult(tagDBPARAMS dbParams, Object& executeResult) +255
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandText(Object& executeResult) +188
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommand(CommandBehavior behavior, Object& executeResult) +58
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReaderInternal(CommandBehavior behavior, String method) +161
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteNonQuery() +113
  System.Web.UI.WebControls.SqlDataSourceView.ExecuteDbCommand(DbCommand command, DataSourceOperation operation) +386
  System.Web.UI.WebControls.SqlDataSourceView.ExecuteUpdate(IDictionary keys, IDictionary values, IDictionary oldValues) +325
  System.Web.UI.WebControls.SqlDataSource.Update() +20
  ASP.db_access_db_arrangement_editor_arrangement_tilmeld_aspx.ArrangementView_RowCommand(Object sender, GridViewCommandEventArgs e) in C:\Inetpub\vhosts\toscanakarneval.dk\httpdocs\mbr09\db_access\db_arrangement\editor\arrangement_tilmeld.aspx:145
  System.Web.UI.WebControls.GridView.OnRowCommand(GridViewCommandEventArgs e) +108
  System.Web.UI.WebControls.GridView.HandleEvent(EventArgs e, Boolean causesValidation, String validationGroup) +112
  System.Web.UI.WebControls.GridView.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +207
  System.Web.UI.WebControls.GridView.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +10
  System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument) +13
  System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData) +175
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1565

Jeg kan sagtens finde linie 145 i den pågældende database, og jeg kan også godt regne ud at den af én eller anden grund ikke kan finde det sted hvor den skal opdatere for at men kan komme videre, jeg er bare ikke kvik nok til selv at regne ud hvordan jeg skal få det løst.

For informationens skyld fremkommer denne fejl når man trykker på én af de tre valgmuligheder, nemlig Tilmeld, Frameld eller måske.

Igen... jeg undskylder mange gange hvis jeg ikke har ramt det korrekte forum, eller ikke er præcis nok i min beskrivelse af mit problem.

Med venlig hilsen

Henrik Klein
Avatar billede H_Klein Novice
18. august 2010 - 13:49 #1
lukket