Avatar billede cilas Nybegynder
17. februar 2010 - 00:03 Der er 7 kommentarer

Arbejdes Netværk i Windows 7

Hej!
Kan man hjælpe mig at finde guide hvordan man opretter forbindelse til Arbejdes Netværk i Windows 7?
Min computer er forbundet til en server, og jeg skal opretter en forbindelse til et fælles drev på serveren (f.eks. V-drev).
Jeg opretter forbindelse til serveren og laver genvej til på skrivebord til V-drev.
Denne forbindelse fungerer ikke rigtig da det tager utrolig lang tid (over 15 min.) for at åbner eller gemmer en fil fra/på fælles drev.
Eller måske har jeg lavet et eller andet fejl under oprettelse/forbindelse til serveren, eller fælles drev.

På forhånd TAK til alle!
Hilsen Cilas!
Avatar billede sup3rior Nybegynder
01. marts 2010 - 12:42 #1
Sidder server og computer på samme netværk?

Hvilken type netværk er det (kablet, trådløst, hastighed mv.)

Hvilket OS kører serveren?
Avatar billede cilas Nybegynder
01. marts 2010 - 20:53 #2
Hej Sup3rior!
Tak for din intarasse til mit problem.
Server og computer sidder i samme netværk.
Netværk er kabel (hastighed kan ikke huske lige nu).
Server kører med Windows OS, windows 2003.
Server er SBS.

M.V.H
Cilas
Avatar billede sup3rior Nybegynder
03. marts 2010 - 08:11 #3
Er der andre maskiner på netværket med samme problem? Hvilke OS kører de evt.?
Avatar billede cilas Nybegynder
03. marts 2010 - 19:08 #4
Hej!
Der er i alt 4 maskiner i netværk.
To kører med Windows XP og har ingen problemer, de andre to kører med Windows 7 og har problemer, som jeg har beskrevet.

TAK!
M.V.H
Cilas
Avatar billede sup3rior Nybegynder
03. marts 2010 - 19:36 #5
Prøv at opdatere driverne til netværkskortet på dine Windows 7 maskiner...
Avatar billede cilas Nybegynder
04. marts 2010 - 10:35 #6
Hej!
Det har jeg gjørt, men hjælper ikke!
M.V.H
Cilas
Avatar billede sup3rior Nybegynder
05. marts 2010 - 08:44 #7
Hvad hvis du overfører filerne mellem de 2 Windows 7 maskiner, eller mellem en XP og en 7 maskine?