Avatar billede macteddy Nybegynder
15. februar 2010 - 13:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

sæt pc'en i et andet rum

Hej

Jeg er ved at blive sindsyg af "larmen" fra min pc, selvom at den gopdt ikke larmer så meget siger andre...

Jeg har derfor overvejet at sætte den ind i et andel rum, for derved at fjerne lydkilden helt.

Findes der ikke nogle bokse der gør det muligt at så kun skulle trække 1 kabel ind til tastatur skærme osv ?

Jeg har fundet en der kan det, men den koster 6000 kr, og det er lige i overkanten - så kender i til andre produkter der kan dette ?
Avatar billede bjornjuul Nybegynder
15. februar 2010 - 14:09 #1
Hej

Det eneste jeg kender til er en KVMA extender, der benytter fiberoptiske kabler. Har set en sådan på arbejdet, men jeg tror desværre prisen er særdeles pebret!

Ellers er der almindelige KVMA switche/extender - men kablet dertil er af en temmelig heftig kaliber, så det bliver nogle store huller i væggen!

/Bjørn
Avatar billede bjornjuul Nybegynder
15. februar 2010 - 14:20 #2
Okay, meget hurtig research - det kan kun blive til KVM extender, altså uden lyd, i al fald hvis det er optisk, og til en rimelig pris.

Ellers findes der vist KVM extendere til TCP/IP (ethernet), også til rimelige penge.

Men prøv at google "optical kvm extender" eller bare "kvm extender".
Avatar billede thov Forsker
15. februar 2010 - 14:48 #3
Eller gør computeren helt lydløs - lav den om til et 'akvarium'.
http://www.5min.com/Video/Build-Your-Own-Mineral-Oil-Computer-Aquarium-772248
(Efter den åndssvage sæbereklame).
Avatar billede macteddy Nybegynder
15. februar 2010 - 16:03 #4
det er super Bjøornjuul !

Du kan ikke tilfældigvis finde en man kan bruge hvis man som jeg har 2 skærme på sin pc ?

Smider du et svar, så skal du få pointne !

-------------------------------------

thov - det er da for cool - det skal jeg lige kigge nærmere på :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2010 - 16:28 #5
Ja det er godt nok en sej konstruktion det der. Den store mængde olie der er i karret er jo også en varmeleder der siger spar to til det hele. Vandkøling go home!!
Avatar billede drenriza Nybegynder
15. februar 2010 - 18:47 #6
Det kan godt være at mineral olie i de mængder er dyrt. Men det ville jeg selv mene ville være den bedste løsning. Og så se det som en længere invistering til den næste pc også.
Avatar billede thov Forsker
15. februar 2010 - 20:21 #7
Den ukendte faktor er langtidsholdbarheden. Vil mineralolien kunne påvirke komponenter som f.eks modstande og kondensatorer, efter lang tids påvirkning ?
(For ikke at glemme lejerne i de nedsænkede kølere).

Men spøjst er det da - og bagefter brænder man olien af i oliefyret. Det svarer godt nok til at fyre med mahogni, men olien går ikke til spilde.
Avatar billede bjornjuul Nybegynder
19. februar 2010 - 12:08 #8
Hey igen - beklager ventetiden, der er travlt i øjeblikket.
Men fandt umiddelbart denne type - den koster ganske vist knapt 1200,- , men det er da bedre end de 6000,- :)
Ellers prøv at klikke lidt rundt på sitet - der er flere forskellige udgaver.