Avatar billede hbj1975 Nybegynder
14. februar 2010 - 17:59 Der er 7 kommentarer

Er kommet til at ændre program åben med således at datafilen til outlook ikke kan åbnes

Hejsa

Jeg er kommet til ved computer skifte da jeg skulle lægge Outlook datafilen (adresser, mails samt kartotek)over på en ny PC at ændre programmet denne åbnes med. jeg kan nu ikke ændre dette tilbage således at jeg kan åbne eksisterende emails.

Jeg bruger Windows 7 samt office 2003.

Jeg har forsøgt med fil association men syntes ikke at kunne få dette til at virke.

Er der nogen der har nogle ideer hertil.

PÅ forhånd tak
14. februar 2010 - 18:29 #1
Velkommen til E. ...

Vi snakker om denne *.PST fil ?

Det er ikke DIG der manuelt skal 'åbne' denne fil; det burde MS Outlook selv finde ud af...

Du lægger *.PST filen et smart sted. I MS Outlook Importere du så denne *.PST fil...
Avatar billede hbj1975 Nybegynder
14. februar 2010 - 18:40 #2
Jeg er kommet til i forviring at højre klikke på filen og bruge åben med outlook. nu kan jeg ikke lave dette om til det fil format den var i.

Jeg er med på at ligge filen ind under outlook på C:drevet og derved få adgang til filen.

Mit problem er at jeg ikke kan se filen fordi den ligger i et andet format end datafil.
Avatar billede lx2ba Novice
14. februar 2010 - 19:29 #3
Kan du så ikke bare omdøbe den til outlook.pst igen?
Avatar billede hbj1975 Nybegynder
14. februar 2010 - 19:39 #4
Nej dette hjælper ikke.

Jeg tror det har noget med fil assosiation at gøre men jeg er ikke sikker.

Jeg kan ikke finde ud af hvordan fil assosiation kan nulstilles i windows 7.

ikonet har skiftet fra outlook ikonet til et andet.
14. februar 2010 - 19:46 #5
... er du 100% sikker at dens "efternavn" er *.PST ???
Avatar billede tubber Juniormester
14. februar 2010 - 21:47 #6
du starter outlook op.

så generere den en ny pst fil.

du lukker igen outlook, og finder mappen:
C:\Documents and Settings\User*\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

(*User = Din windows bruger)

Du tager nu din gamle pst fil og kopiere ind i den mappe og overskriver den outlook har genereret.

Du starter nu outlook igen og du skulle være kørende.
Avatar billede tubber Juniormester
14. februar 2010 - 22:10 #7
det har ikke noget med associationer at gøre.

Hvis det havde ville du jo heller ikke kunne åbne et i andet end 1 program.

Tror hvis det ikke virker med at rename det, at du enten har en beskadiet fil eller også har du fat i en forkert fil.