Avatar billede lsskaarup Nybegynder
11. februar 2010 - 10:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oprydning i mailadresser

Jeg har et problem, hvor en kollega er blevet genansat, som nogle bruger ikke kan sende mails til, men andre kan.

Idet han er blevet gensansat har jeg genbrugt den "gamle" konto med tilhørende mail, men et eller andet er der gået galt.

Jeg har fundet ud af, at de som ikke kan sende mails til den nye kollega, kan lave en, skrive initialerne på modtageren, finde hans navn i listen og slette den, her efter kan de sende en mail.

Altså må problemet være noget lokalt cache, men kan jeg rydde op i den fra centralt hold? Det dur jo ikke at skulle rundt til samtlige medarbejdere, for at gøre ovenstående.

Vi køre Exchange 2007 og Outlook 2007 og fejlen lyder således:

Modtagerens e-mail-adresse blev ikke fundet i e-mail-systemet hos modtageren. Microsoft Exchange forsøger ikke at levere meddelelsen igen. Kontroller e-mail-adressen, og forsøg at sende meddelelsen igen, eller oplys systemadministratoren om følgende fejlbeskrivelse.

#550 5.1.1 RESOLVER.ADR.ExRecipNotFound; not found ##
Avatar billede chalde Seniormester
11. februar 2010 - 12:00 #1
Jeg ved ikke om der er en mulighed for at rydde op i nk2-filen F.eks. search/replace af UID eller hvad der nu er forskelligt. Sammenlign evt. en nk2-fil med den "gamle" account med en nk2-fil med den "nye".

Hvis der ikke er alternativer, kunne du lave et script som sletter nk2-filen.
Den ligger i %APPDATA%\Microsoft\Outlook
Vær opmærksom på at sletning fjerner alles autocompletes (lokalt), med potentielt brok som resultat.
Avatar billede lassebm Nybegynder
11. februar 2010 - 14:39 #2
Har primary e-mail ændret sig mon ? En workaround kunne være at filøje den gamle primary som SMTP alias.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
08. marts 2010 - 11:46 #3
Hov, havde ikke set der var kommet indlæg på dette spørgsmål, sorry...

Jeg kiggede lige på min egen maskine, der ligger ingen nk2 fil i %APPDATA%\Microsoft\Outlook. Kan den ligge et andet sted?

lassebm -> Hvad mener du med primary e-mail. Hvis det er hans "front-end" mail, så er den ens. Men hvis det er en "back-end" mail, så ved jeg ikke engang hvor jeg skal finde den?

Tror heller ikke problemet er så stort længere. Hos dem som havde problemet, slettede jeg entrien, og jeg har ikke hørt brok i et stykke tid nu.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
02. august 2010 - 14:51 #4
lukketid