Avatar billede ra__mus Nybegynder
08. februar 2010 - 10:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

fjerne blitzlys i billeder

Hej
jeg har nogle billeder, hvor man kan se tydeligt blitz lys i billedet nogle steder.
Er der en smart måde at fjerne disse "lysglimt" på ??
Avatar billede donslund Nybegynder
08. februar 2010 - 10:38 #1
Måske kan du retouchere dem væk i Photoshop.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
08. februar 2010 - 11:33 #2
ja men det er fordi jeg ændrer inde i levels, og så er blitzområdet meget fremtrædende, når jeg vil gøre en grå til hvid..(blitzen lyser op)
skal man så gøre det blitzoplyste område gråt først (ved clone stamp eksepelvis) som alt det andet og så finde hvidpunkt bagefter ??
så det hele bliver ensartet hvidt..som jeg gerne vil have det.
Avatar billede donslund Nybegynder
08. februar 2010 - 14:19 #3
Principielt set skal du vel styre det inden du tager billedet :-)

Men hvis du nu anvender Curves i stedet for levels, så kan du ungdå at den piller ved de lyseste områder.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
08. februar 2010 - 16:08 #4
ok vil prøve det :-)
takker og læg et svar
Avatar billede justrace Novice
08. februar 2010 - 16:27 #5
Avatar billede donslund Nybegynder
08. februar 2010 - 23:36 #6
Svar :-)