Avatar billede cjannic Nybegynder
06. februar 2010 - 18:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Defekte filer ved overførsel til Synology DS 207+

Hej alle
Jeg har til min store frustration opdaget at en del af de billeder jeg har overført til min Synology DS207+ er defekte. Nogle billeder har få, men tydelige pixelfejl - andre er helt defekte.

Selv ved en overskrivning er det ikke altid den får rettet pixelfejlene, og ved overskrivning af hele mappen opstår fejl i andre billeder. Hvis jeg overførte via trådløs forbindelse kunne jeg måske forstå det, men jeg sidder bag et gigabit-netværk, hvor problemerne opstår ved overførsel til NAS-serveren.

Jeg har forsøgt følgende:
Firmware er opdateret,
overførsel forsøgt via Win XP/Win 7/Filezilla etc.
Diskene tjekket via Synology Assistent
Der er ikke den store trafik på NAS-serveren, da den primært bruges til at indeholde de billedmapper (originaler) skal skal beholdes. Jeg kan derfor ikke forestille mig at de skal defragmenteres (men kan heller ikke finde værktøjet til dette).

Håber I kan hjælpe med et  par ideer?
De bedste hilsner
Avatar billede cjannic Nybegynder
06. februar 2010 - 19:07 #1
Ups glemte lige ....

Diskene i min DS 207+ er henholdsvis:

Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB og
WD Caviar Green WD10EACS 1 TB
Avatar billede Six Nybegynder
06. februar 2010 - 19:29 #2
Hvis du ikke allerede har oprettet denne tråd på synology's forum, så ville det nok være en god ide. Da der sidder folk fra synology og følger med i forum tråde og kan få adgang til teknisk hjælp fra udviklere. Så det vil jeg foreslå, umiddelbart synes jeg det lyder noget underligt det der foregår.

Der er en lille diskution her omkring defragmentation af ext3 filsystemer, som DS kører med. Og folk mener ikke at de skal defragmenteres: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=454
Avatar billede cjannic Nybegynder
06. februar 2010 - 20:23 #3
Tak for tippet - jeg har nu oprettet tråden hos Synolgy også og afventer moderators indgriben!

Hvad gør I andre, når I kopierer filer/billeder til NAS-server?
Avatar billede Six Nybegynder
06. februar 2010 - 20:27 #4
Hvis jeg skal overføre data til NAS'en - så, kører jeg det også igennem ftp.
Avatar billede cjannic Nybegynder
13. oktober 2012 - 11:18 #5
Takker!