Avatar billede fredehan Nybegynder
04. februar 2010 - 18:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ingen skærmforbindelse?

Jeg har læst meget rundt omkring på nettet, men kan intet finde som hjælper. Min skærm reagerer ikke når jeg tænder min computer, og ville elske lidt hjælp.

Det kom helt pludseligt, da jeg skulle tænde min computer. Prøvede at kigge inde i kabinettet for at se om alt sad som det skulle, og kunne umiddelbart ikke se nogle fejl. Jeg har derefter prøvet at rykke på jumperen (fra 1-2 til 2-3) og det virkede heller ikke. Dog en enkelt gang fik jeg liv i skærmen, hvor den gik ind på opstartsbillede - jeg trykkede derefter F1 for at få opsat min BIOS igen efter at have nulstillet den (som jeg havde læst på nettet skulle hjælpe) og så frøs skærmen igen.

Jeg kan høre at harddisken er igang, og blæserne ved CPU'en og processoren er tændte.

Dog.. (ja, det skulle jo komme) - blæseren i mit grafikkort kører ikke. Jeg ved ikke om den altid skal gøre det, men der er intet liv i den, og har ladet computeren stå tændt (uden skærm) i et par timer, for at se om den gik igang - uden held.

Jeg ved ikke om det har noget med grafikkortet at gøre, men jeg kunne da tro det - ellers er min viden indefor computerhardware ikke så stor - derfor jeg spørger jer :)

Og det ville være dejligt med nogle hurtige svar, da jeg er ret så afhængig af min computer, og ikke ville kunne vente på reperation hos købestedet.

Tak på forhånd.
04. februar 2010 - 18:19 #1
Så skal du nok forvente at dit grafikkort er DØD af varme !!!
Avatar billede Killervalon Nybegynder
05. februar 2010 - 11:23 #2
Jeg vil regne med du skulle resette CMOS; check din manual for videre instruktioner (Og CMOS og BIOS er to forskellige ting) Har prøvet det her mindst 20 gange... Meget standard.
Avatar billede fredehan Nybegynder
06. februar 2010 - 19:32 #3
Jeg har købt et nyt grafikkort. Jeg har sat det til, og det passede selvfølgelig til min computer. Blæseren på grafikkortet fiser rundt, men der er stadigvæk INGEN skærmforbindelse.

Og jeg har resettet CMOS? Det gør jeg jo ved at rykke på jumperen - ikke sandt?
Avatar billede fredehan Nybegynder
06. februar 2010 - 19:49 #4
Kan det være bundkortet der er røget?