Avatar billede jps6kb Novice
04. februar 2010 - 15:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Stream ÆØÅ på "dum" side

Hej med jer,

Hvordan streamer jeg html'en fra f.eks. http://www.br-bolig.dk/ledige-boliger.asp så jeg stadig får æøå med?
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. februar 2010 - 15:19 #1
Bruger det rigtige tegnsæt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. februar 2010 - 15:23 #2
UTF-8 eller ISO-8859-1 (tror jeg nok det hedder, men UTF-8 er at foretrække).

Eller har jeg misforstået dit spørgsmål?
Avatar billede jps6kb Novice
04. februar 2010 - 15:25 #3
HAHA! Hader du ikke de dage?
Jeg skulle lige til at skrive, at jeg har prøvet ALT - og så tænker jeg "jeg løber dem lige igennem igen, og så virker det.
*suk*

Smider du lige et svar?
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. februar 2010 - 15:29 #4
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter.
Avatar billede jps6kb Novice
04. februar 2010 - 15:30 #5
Fair deal - tak for det... det var UTF7 der virkede. ;)
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. februar 2010 - 15:33 #6
Troede kun der fandtes UTF-8 og UTF-16 ;o)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2010 - 17:30 #7
Der er baade UTF-7 og UTF-32.

Men jeg er MEGET MEGET skeptisk overfor om det faktisk er UTF-7, da det er en ret sjaelden fugl.
Avatar billede Syska Mester
04. februar 2010 - 22:09 #8
Der er heller ikke nogen DOCTYPE på den side ... så det er nok der den går galt.

mvh
Avatar billede bitmatic Nybegynder
05. februar 2010 - 09:00 #9
Prøv at sætte denne linie ind som den første i filen:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

Og tilføj denne linie i head sektionen:
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8" />
Avatar billede bitmatic Nybegynder
05. februar 2010 - 09:02 #10
argh..... Det skal se sådan her ud:

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
Avatar billede Syska Mester
05. februar 2010 - 09:10 #11
Det hjælper vel ikke meget hvis det allerede bliver transmitted til ham i allerede forkert format ...

Men han burde klarat tage fat i personen som ejer hjemmesiden, da æøå ikke virker i FF ved mig, med midnre jeg går ind og overrider doctype lokal.

mvh