03. februar 2010 - 20:16 Der er 5 kommentarer

Windows 7 - kontrol af bruger konti

Hej

Jeg sidder her med en ny bærbar PC'er og som er installeret med windows 7 premium, problemet er nu at jeg skal til at installere diverse programmer, men bliver afvist med at jeg skal have administrator rettigheder.

Dialog box meddeler at jeg skal angive et adgangskode og derefter klikke ja. Men "Ja" muligheden er grået ud og jeg har kun valg mulighed "Nej", dermed er jeg slået tilbage til start.

Bruger profil som anvendes er en standardbruger, men jeg ved ikke hvorledes jeg få skiftet til en administration bruger.

Har surfet lidt for at find en løsning, men kan ikke finde et brugbart svar, håber at nogen her på dette site kan komme med en løsning.

Hilsen Lars
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2010 - 20:28 #1
Når du vil installere, prøv at højreklikke på installationsfilen -> Kør som administrator.

Jeg ved ikke om det virker i 7, men det virker ofte i Vista......
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
03. februar 2010 - 20:37 #2
Hej. Jeg har evt. en guide på http://a-helbo.dk/?p=232 som fører dig til, hvordan du får administrator-kontoen frem i Windows 7, hvor du har alle rettigheder.
06. februar 2010 - 14:56 #3
Hej - Tak for jeres indlæg.
Har fundet en anden løsning, den metode vejmand foreslår virker ikke her, der kræves at man skal være administrator og "JA" knappen er blændet af.
Computeren er en PACKARD BELL EASY LJ75-JO-250NC og købt hos Wupti.com, kunne ikke komme med brugbar løsninger, andet end følgende kommentar : Ja det kan være frustrende når man ikke kan få det til at virke.
Packard Bell support forslog - geninstallation med ALT + F10, det kunne jeg ikke få til at virke.
Men har valgt følgende løsning, tændte PC og tast F8 for opstart i avancerede start indstillinger og vælger "Fejl sikkert tilstand med kommando prompt". Afvikler herefter lusrmgr.msc fra system32, få vindue med "Local Users and Groups" og kunne nu oprette en ny administrator bruger,  er nu klar til at installere andre programmer. Hilsen Lars
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
12. juni 2010 - 14:33 #4
Vidst på tide at lukke, er det ik?
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
10. januar 2011 - 00:39 #5
Lukning tak!