Avatar billede allegra Nybegynder
31. januar 2010 - 21:02 Der er 6 kommentarer

fejlfarver i Windows billed fremviser.

Jeg har et spørgsmål vedr billed- og fax fremviser i Windows. Jeg arbejder i Photoshop CS4 og når jeg ser mine redigerede billeder igennem på Windows billed fremviseren, så ser farven på billederne i henholdsvis Photoshop og i min Windows billed fremviser markant forskellig ud! I photoshop ser farverne fine ud, men på Windows billed fremviseren er de alt for farvede (røde). I den forstand redigerer jeg i blinde. Hvad er årsagen til dette?
I andre billed fremvisnings programmer (ViewNX og Picasa)ser mine redigerede billeder ud som de gør i photoshop - altså synes "fejlen" at ligge i min Windows billed fremviser. Kan man opdatere til en nyere version af Windows billed fremviser? Og i så fald hvor? Eller hvad kan skyldes dette problem?

Jeg bruger: Microsoft Windows XP. Media Center Edition. Version 2002. Service Pack 3.

Håber der er nogen der er nogen der kan hjælpe.

Allegra.
Avatar billede nopsen Ekspert
01. februar 2010 - 19:55 #1
har du tilfældigvis en samsung syncmaster skærm, og har installeret en driver til den?

det udløser nemlig omtalte fejl i windows fremviser, en afinstallering af driveren vil løse problemet.

ellers har jeg ikke andre forslag.
Avatar billede henninga Novice
10. januar 2011 - 22:27 #2
Hej nopsen - det var et enkelt og præcist svar og det virkede bare for mig med min Samsung SyncMaster 225BW.
Dejligt at se billeder med korrekte farver.
m.v.h. HenningA
Avatar billede nopsen Ekspert
11. januar 2011 - 19:28 #3
fint, så får du lige et svar :)
Avatar billede henninga Novice
11. januar 2011 - 19:55 #4
OK - så må vi håbe at spørgeren stadig er aktiv på tråden men jeg er som sagt glad nu  ;o)
Avatar billede nopsen Ekspert
12. januar 2011 - 01:12 #5
hov, overså lige i farten at det ikke var spørgeren :)

fedt at det kunne hjælpe, er overrasket over at fejlen stadig ikke er rettet i deres driver, efter så lang tid.. jeg opdagede den første gang for mere end 4 år siden.
Avatar billede henninga Novice
12. januar 2011 - 22:07 #6
Ja, og det er underligt at fejlen er fulgt med til Windows 7. Men så er det jo godt at driveren ikke er nødvendig.
Igen; takker for tippet.