Avatar billede 0liver Nybegynder
30. januar 2010 - 13:52 Der er 16 kommentarer

Jeg kan ikke installer et styresystem!

Hej allesammen.
Jeg har købt en stationær uden et styresystem, da jeg allerede har et styresystem på en CD. (Windows 7, og Ubuntu)
Men jeg kan ikke installere det på den stationære nogen der ved hvad det kan skyldes?

Skriv hvis der er noget information i mangler.

- Oliver
30. januar 2010 - 14:00 #1
Velkommen til E. ...

... kan ikke installere det på den stationære ... ??? Er jo ikke specielt sigende ???

Fordi du ikke kan finde [Any Key] *S* ???

http://www.helgec.dk/vista-install.html
http://www.youtube.com/watch?v=BgMNRt11ybU

Hvor mere præcist 'hopper kæden af' ?
Avatar billede 0liver Nybegynder
30. januar 2010 - 14:14 #2
Når jeg sætter disketten i, og lader den køre.
Kommer der en sort skærm, hvor der så står: "Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key. :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2010 - 14:17 #3
du skal jo boote op på dvd hvad mener du med diskette.
du har en win 7 sæt den i drevet og genstart
Avatar billede 0liver Nybegynder
30. januar 2010 - 14:24 #4
Jamen når jeg sætter Windows 7 i drevet, så siger den Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key.^
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 14:41 #5
da jeg allerede har et styresystem på en CD. (Windows 7, og Ubuntu)  Hvad Mener du er de begge på den samme CD? eller kører du live CD?
Avatar billede 0liver Nybegynder
30. januar 2010 - 14:54 #6
Jeg har Ubunte & Windows 7 på hver sin CD.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2010 - 14:59 #7
For mig ser det ud som om at dit optiske drev ikke er sat til first bootdevice i BIOS?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 14:59 #8
Så er der 2 muligheder du trykker F11 under opstart og vælger start fra CD/DVD eller du går i bios og vælger første boot til CD/DVD
Avatar billede 0liver Nybegynder
30. januar 2010 - 15:01 #9
Hvordan gør man det?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 15:05 #10
Det kommer an på hvilken bios nogle skal der trykkes på DEL under opstart andre F2 men hvis du holder øje under opstart står der hvilke muligheder du har
Avatar billede 0liver Nybegynder
30. januar 2010 - 15:08 #11
Der står.
DEL = Setup
BBS = alt + f2

Hvad for en skal jeg så trykke på?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 15:19 #12
Prøv at holde alt nede og samtidig trykke F2 hvis du der med pil op eller ned kør til CD/DVD og tryk ok ellers skal du gå i bios og der under opstart sætte CD/DVD til first boot
Avatar billede 0liver Nybegynder
30. januar 2010 - 15:20 #13
Okay tak, vender tilbage lige om få minutter.
30. januar 2010 - 18:17 #14
... og nu ?
Avatar billede 0liver Nybegynder
30. januar 2010 - 23:06 #15
Stadig det samme problem, det er ligesom om at Computeren ikke kan læse CD-Drevet.
30. januar 2010 - 23:20 #16
... (Oplevet i anden tråd=) Er du sikker på at det er et DVD drev du forsøger at Boote fra ???