Avatar billede edbdfip Nybegynder
29. januar 2010 - 14:27 Der er 8 kommentarer

guiden scanner og kamera

Når jeg sætter et USD stik med mit SD kort i, kommer boksen op med forskellige valgmuligheder for at overføre billeder. De forskellige:
udskriv billeder - overfør vha Picasa osv fungerer korrekt; men når jeg vælger "guiden scanner og kamera" lukker boksen blot ned og der sker ikke yderligere. Har prøvet på en anden PC med ligeledes XP og her er der ingen problemer. Programmet guiden scanner og kamera findes under Tilbehør så det er ikke det der er problemet
Avatar billede falster Ekspert
29. januar 2010 - 22:24 #1
Avatar billede edbdfip Nybegynder
11. februar 2010 - 18:01 #2
hej
det hjalp desværre ikke. Der er ikke noget galt med automatisk afspilning. Blot når jeg vælger "guiden scanner og kamera" og trykker ok, så sker der ikke noget. De andre muligheder i automatisk afgspilning fungerer fint
Avatar billede falster Ekspert
11. februar 2010 - 19:15 #3
Det er, hvis du gerne vil bruge guiden.

Den mulighed, som jeg bruger, er at arbejde direkte i stifinder.

(Men det løser selvfølgelig ikke problemet.)
Avatar billede edbdfip Nybegynder
11. februar 2010 - 19:23 #4
ja, det kan jeg sagtens finde ud af; men det er til et ægtepar på 75 + og de kan kun finde ud af at bruge guiden. Jeg har forsøgt at få dem til at bruge stifinder, Windows Commander o.lign men uden held
Avatar billede falster Ekspert
11. februar 2010 - 19:50 #5
OK - det er nok et desværre lidt udbredt problem - altså ikke det med de 75+ :-), men det med "Microsoft Scanner and Camera Wizard".

Den her var vist ikke med i mit første link.

http://www.veiled-chameleon.com/weblog/archives/000231.html

Men Google på ovennævnte "Microsoft Scanner and Camera Wizard" giver en del meldinger/forslag.

Held og lykke.
Avatar billede edbdfip Nybegynder
11. februar 2010 - 20:03 #6
det vil jeg forsøgte
Avatar billede edbdfip Nybegynder
02. marts 2010 - 13:48 #7
det hjalp desværre heller ikke. Er der nogen der har andre ideer ?

Finn
Avatar billede edbdfip Nybegynder
22. august 2010 - 10:53 #8
har installeret Windows XP forfra. Det afhjalp problemet