Avatar billede sijmonj Nybegynder
27. januar 2010 - 16:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

problemer med grafik kort

Hej, jeg har for nogen dage siden købt mig et grafik kort ( ATI Radeon HD 7500 series )
men nu er min skærm begyndt at "slukke" engang imellem og det gør den ved at skærmen bliver enten helt rød,blå,hvid og så kommer skærm billedet igen og så kommer der en pop op hvor der står

"skærmendriveren stoppede med at svare og er genoprettet
skærmdriveren atikmdag stoppede med at svare og er genoprettet"

Har ingen idé hvorfor den gør det og har oplevet nogen få gange at den genstarter min PC.

det er ikke pga. støv eller andet og skærmkortet er heller ikke varmt.

et andet mærkeligt problem er at jeg synes computeren er blevet ret langsom efter jeg har sat det i.

har installeret den nyeste driver til skærmkortet.

har ikke selv afinstalleret det gamle skærmkort driver men det har den vel selv slettet?.
for kan nemlig ikke finde den driver nogen steder så jeg kan slette den.

Tak på forhånd
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2010 - 16:51 #1
prøv at hente siw standalone og under sensors ligger dine temperatur på pc
kopier dem her ind

http://www.gtopala.com/siw-download.html

det vil måske give et fingerpeg alt andet er gætteri
Avatar billede sijmonj Nybegynder
27. januar 2010 - 17:07 #2
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2010 - 17:08 #3
driveren ligger her under

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
styesystem
radeon

tror du ikke det hedder 5700
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2010 - 17:10 #4
det skyldes ikke varme
Avatar billede sijmonj Nybegynder
27. januar 2010 - 17:12 #5
har lige haft hentet den driver igår.

men fik af vide af en jeg sku slette mit gamle skærm kort driver som er Nvidia, men jeg kan ikke finde det nogen steder så jeg kan slette det :S
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2010 - 17:19 #6
kontrolpanel-system-enhedshåndtering - skærmkort
hvad står der der
normalt fjener man den via kontrolpanel tilføj og fjern
den hedder så nvidia du skal fjerne

hvad er det for et styresystem
Avatar billede sijmonj Nybegynder
27. januar 2010 - 21:11 #7
det er windows vista 64bit jeg har.

kan ikke se noget Nvidia inde i tilføj og fjern

http://www.ziimx.zeekoo.dk/kort.PNG

men det mærkelige er at nu køre computeren okay altså den er ikke langsom, og har ikke haft det med at skærmen slukkede og tænder
( eller skærmendriveren som den skriver ).

Har overvejet at købe windows 7, så tror du ikke jeg bare skal formatere PC'en og starte på en frisk? og eventuelt vente til jeg har råd til windows 7 :)?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2010 - 06:49 #8
så gør dig selv lige den tjeneste at tjekke om den i det hele taget kan

hent det her og tjek med alt også printer tændt.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

tjek så lige også om der er drivere til win 7 hvis de mangler

m.v.h
Avatar billede sijmonj Nybegynder
31. januar 2010 - 14:32 #9
nu har jeg lige formateret min PC og installeret vista 64bit igen, men har stadig samme fejl :S.

Har du nogen idé om hvad der er galt?
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2010 - 14:54 #10
jeg er bange for at du skal have kortet byttet fordi det måske har en dårlig et eller andet monterer på det.

mit ati 4870x2 er lige stået af - det begyndte med polygon fejl selv i bios men af og til kom det - temps lå på 37 grader.

har lige sat ati 5800 i og der virker perfekt

det mener jeg er din løsning
Avatar billede sijmonj Nybegynder
31. januar 2010 - 20:18 #11
har os fået af vide af nogen andre jeg skulle bytte det, så det tror jeg at jeg gør :).

Tusind tak for hjælpen, smid svar :D
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2010 - 08:00 #12
ok lad os håbe det løser det.
Avatar billede sijmonj Nybegynder
03. februar 2010 - 14:25 #13
Hej igen :),

Nu har jeg prøvet at sætte mit gamle kort i og installerede den nyeste ATI driver update, men min skærm gjorde stadig det samme barei kke hvor den frys men den slukkede bare og så restartede.

og computeren var langsom stadig så slettede jeg ATI og så blev min PC rigtig hurtig.

så tror det har noget at gøre med den ATI driver.

mit gamle grafikkort er "RADEON x800 XL" men kan ikke lige finde den CD driver som var med dengang jeg købte det, har været inde på Nvidia's hjemmeside men ved ikke helt hvad jeg skal vælge under driver downloads.

Tror du at du kan hjælpe med det?

Tak for hjælpen ihvertfald :)
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2010 - 08:50 #14
du skal huske at installere chipset driver

nu er det altså nvidia du skal bruge

http://www.nvidia.co.uk/object/win7_winvista_64bit_196.21_whql_uk.html

m.v.h
Avatar billede sijmonj Nybegynder
05. februar 2010 - 16:31 #15
Tak for linket :).

har sat mit nye i igen :P,
og søgte så lidt på nettet og fandt ud af at mange har problemer med den ATI driver

bland andet her:
http://www.gamespot.com/pages/forums/show_msgs.php?topic_id=27163117

nu har jeg så hentet en driver herfra
http://downloads.guru3d.com/

installerede driveren igår og der kørte den rigtig rigtig godt, og idag har den kun skrevet 1 gang at driveren stoppede og gendannede.

så ser ud som om det virker nogenlunde nu ihvertfald :)

ellers mangler jeg at prøve det som en skriver på det forum

"If still having problems go to the BIOS and be sure that the PCI-2.0 slot is active."

men må se imorgen hvordan den kører :)

Tusind tak for din tid og din hjælp :)