Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2010 - 13:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprette flere PDFer af gangen fra word-dokument.

Hej.

Jeg står med 50 worddokumenter som jeg skal have konverteret til PDF. Jeg vil i den forbindelse høre om nogen kender til en måde at gøre det på, uden at skulle oprette dem en af gangen. Jeg har Cute-pdf (eller lignende) installeret.

Mvh
27. januar 2010 - 13:39 #1
Hvis du køber PDF converter professional fra Nuance kan den gøre det for dig.

http://www.nuance.com/imaging/pdfconverter/pdfconverter-professional.asp
Avatar billede circadian Nybegynder
27. januar 2010 - 13:41 #2
Hvis du har Adobe PDF:

http://kb2.adobe.com/cps/328/328400.html
"Drag and drop to Adobe PDF printer".
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2010 - 13:41 #3
Ja det ser jo fint ud. Jeg tænkte dog på om man kunne gøre det uden at skulle til at købe nyt software. Det er trods alt sandsynligvis en engangsfornøjelse...
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2010 - 13:45 #4
Uha nu spidser det jo til. Min arbejdsplads tillader af sikkerhedsmæssige grunde ikke Adobe...
Avatar billede bmpi Nybegynder
27. januar 2010 - 15:54 #5
Nu bruger jeg ikke Windows (men Ubuntu), og synes at huske at du kan bruge PDFCreator til formålet.

Så vidt jeg husker giver PDFcreator en mulighed for at konvertere dokumenter til PDF i højrekliksmenuen.

Du vil derfor kunne markere alle 50 dokumenter, højreklikke, og vælge PDFcreator>Create PDF

PDFcreator er gratis og open source: http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/
Avatar billede pej-delphi Nybegynder
01. februar 2010 - 09:54 #6
Du kan på nettet finde en gratis printer driver, som udskriver direkte i en PDF-fil.
Men du er manuelt nødt til at gøre det for hver af de 50 filer.
Da det er en éngangs fornøjelse kan det ikke betale sig at bruge særlig meget tid eller penge på at få det automatiseret.
mvh
Poul-Erik