Avatar billede cber Nybegynder
17. juli 2001 - 20:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

TDC Bredbånd kontra WIN.NT

Jeg har lige fået TDC Bredbånd og det kører bare deruda - altså på min Win98
maskine.
MEN sagen er nu bare den at jeg også ønsker at få min NT-maskine til at
fungere og her kommer jeg til kort.

Er der nogen der ved hvorledes man skal sætte sin NT op for at få den til at
spille.
Jeg har kontaktet TDC\'s Hotlinie - men de undsiger at supportere NT...

Jeg har forsøgt at fjerne TCP/IP protokollen og tilføjet den igen som
anbefalet for Win98/ME og 2000 - men det virker ikke, ingen forbindelse.
Jeg har ingen router, kun et skillefilter og et ADSL modem.

M.v.h.

Cber
Avatar billede curtsen Nybegynder
17. juli 2001 - 22:57 #1
Hvis du lige har fået det leveret fra tdc skulle du meget gerne have fået en Speedstream router..

En lille sort fætter....

Den sætter du bare til en hub/switch og så beder du din nt om at hente en ipadresse fra en dhcp server...

Så skule det være klart...

Kører nt 4.0 server eller workstation
???
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
18. juli 2001 - 01:03 #2
nu er NT jo ikke forberedt på spil, kan du spille single player på de spil du prøver at spille online ??
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. juli 2001 - 12:18 #3
carsten_lusk .. jeg tror heller ikke at han mente at spille spil ... men at få det til at køre/spille/fungere .. :-)
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
18. juli 2001 - 12:21 #4
goulduck>> DOOHHH ;o)
har du husket rigtig DNS + Gateway ??
Avatar billede cber Nybegynder
18. juli 2001 - 13:29 #5
Tak for de gode råd m.v. Problemet løst!!

Efter at have opdateret min EtherJet driver, så kom der hul igennem. Endnu engang tak for Jeres Respons - det slår TDC mere flere længder!!

Til Carsten: Nej, jeg spiller ikke på min NT, men det går forrygende på Win98 - \"Rouge Spear\" på Zonen.....

Til curtsen - nej der følger ikke en Speedstram router med i pakken. TDC Bredbåndsløsninger er kun for \"Amatører\".

Avatar billede curtsen Nybegynder
18. juli 2001 - 21:18 #6
Jég har selv en adls hos tdc og der fulgte da  en speedstream router med...

Godt nok kun den lille men den fungere da...

Og så skal man ikke betale 900 kr hver gang man vil ha lavet om i den for den er åben som standard..
Avatar billede cber Nybegynder
18. juli 2001 - 22:47 #7
Hmmm, er det via TDC Internet ?? For her er det rigtigt nok at der følger en Router med - hvis man ønsker det. Men hos TDC Bredbånd følger der ikke nogen med - man kan købe en hvis man ønsker det.http://www.teledanmark.dk/menu/sm2535.htm
Avatar billede curtsen Nybegynder
19. juli 2001 - 08:29 #8
JEg har ikke den smalede pakke...

JEg har bar en adsl for sig selv og mit alm abb for sig selv..

Men jeg har ba fåetre olyst fra tdc at alle adsl forbindelser leveret efter 15-2-01 vil blive levret med en speedstream router da de havde mange problemer med deres pci atm modem..

Det er da et typisk eksempel på tdc i en nødeskal..