Avatar billede MathiasDue Nybegynder
26. januar 2010 - 09:13 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Mangler en C# Bog

Dette er Første gang jeg skal til at kigge på C# jeg kan dog kun de grundlæggende ting, er der nogle der kan anbefale en god bog der er meget forklarende, så det hele er til at forstå, jeg overvejer at købe Apress C# illustrated, nogle forslag? :)
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. januar 2010 - 09:39 #1
Wrox Professional C# er helt amazing
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
26. januar 2010 - 09:43 #2
okay, så det er en pro guide til de nye brugere? ^^
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. januar 2010 - 09:47 #3
nej den kommer faktisk godt rundt om det hele.. medmindre du starter på -virkelig- (og jeg mener VIRKELIG) bar bund så ka' det godt ske du skal ha' en anden :)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
26. januar 2010 - 09:49 #4
Altså jeg kan da lave en lille smule konsol applikation, men jeg har dog aldrig kigget på andre programerings sprog.
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. januar 2010 - 09:54 #5
Wrox og Apress skriver nok nogle af de bedste bøger, og jeg har haft rigtig stor glæde af Apress serie "From Novice to Professional" - så prøv http://apress.com/book/view/9781590598696.

Herefter vil jeg helt klart anbefale at fortsætte med Wrox Professional C# 2008 ... medmindre der er kommet en c# 4.0-orienteret bog til den tid.
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. januar 2010 - 09:54 #6
og her er linket uden punktum: http://apress.com/book/view/9781590598696
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
26. januar 2010 - 09:56 #7
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. januar 2010 - 10:05 #8
go for it.. det var et lorteråd at anbefale den der apress-bog til dig, for den har bare fået elendig rating på amazon... (http://www.amazon.com/Beginning-2008-Novice-Professional/dp/1590598695/ref=sr_1_5?ie=UTF8&s=books&qid=1264496255&sr=8-5) .. den wrox-bog du kommer med der har faktisk fået udmærket rating (http://www.amazon.com/Beginning-Microsoft-Visual-2008-Guides/dp/047019135X/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1264496244&sr=8-1)

og jeg stopper bare med at skrive mere her for jeg ved åbenbart ingenting om novice-bøger... Illustrated C# har fået VILDT gode anmeldelser (http://www.amazon.com/Illustrated-2008-Windows-Net-Daniel-Solis/dp/1590599543/ref=pd_sim_b_5) så den ville jeg tage hvis jeg var dig
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
26. januar 2010 - 10:31 #9
http://www.amazon.com/gp/product/0735624305/ref=cm_cr_asin_lnk - denne ser også okay ud, måske kunne man kombinere disse.
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. januar 2010 - 10:37 #10
for at være helt ærlig ville jeg nøjes med en... Alle novice-bøger lærer dig tæt på det samme, så det er efter min mening ikke pengene værd
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. januar 2010 - 10:37 #11
... at købe flere begynderbøger.

jeg er vist ikke helt vågen endnu
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
26. januar 2010 - 10:41 #12
mange tak for snakken - Aflæg svar :-)
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. januar 2010 - 10:48 #13
måske andre har bedre inputs end jeg så lad hellere stå åben lidt endnu...

husk at c# 4 er udkommet, og de fleste bøger på markedet lige nu er til c# 3.5. jeg kunne ikke finde en begynderbog til c# 4, men når du har læst den begynderbog du finder frem til, så gå i gang med en af de mere avancerede c# 4 bøger.

inden jeg køber en bog downloader jeg den ofte via en torrentside for at tjekke, om den er noget ved. hvis ikke du har for mange skrupler ved det kunne du evt. gøre det samme. det er nok den bedste måde at finde ud af om en bog er noget ved eller ej.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
26. januar 2010 - 10:54 #14
ja det var en ide, jeg har kigget lidt på C3 illustrated via pdf, men mangler en overordnet begynder guide, jeg har dog ikke set på de andre
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. januar 2010 - 11:04 #15
jeg ved at både københavn, århus og odense har .net user groups med masser af nørder der programmerer i c# dag ud og dag ind. hvis du har virkelig svært ved at lære det kunne du melde dig ind i en af de grupper. måske der er lidt hjælp at hente der. ellers burde illustrated c# være udmærket til at starte med.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
26. januar 2010 - 11:10 #16
http://oreilly.com/catalog/9780596514822#reviews - Der er dog en delte meninger om denne bog.
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. januar 2010 - 11:17 #17
ved du hva jeg tror er det bedste at gøre - kast dig ud i det! om du ta'r den ene eller den anden bog er faktisk ikke så sindssygt vigtigt. det vigtigste er at du kommer i gang.

du kan også bare læse nogle af de fremragende guides på nettet... bl.a. http://www.csharp-station.com/tutorial.aspx blev brugt i et semester på noget aftenskole jeg tog.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2010 - 15:04 #18
C# 4 / .NET 4 / VS 2010 er ikke udkommet endnu.

De forventes 12. april.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. februar 2010 - 21:24 #19
så skulle vs 2010 da være ude, har fået mig en ultimate licens med det hele så er jeg ved at være klar, nu mangler jeg bare en bog.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2010 - 01:42 #20
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
25. februar 2010 - 13:55 #21
Hvem vil gerne aflægge svar? :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2010 - 02:50 #22
kda??
Avatar billede kdasummer Nybegynder
02. marts 2010 - 13:36 #23
svar :)